سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۸۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶
برای جذب معلم و فرهنگیان در مدارس غیرانتفاعی برنامه‌ریزی نداریم. برای مدارس دولتی تاکید داریم که دانشگاه فرهنگیان باید به آموزش و تربیت نیرو بپردازد، گزینش‌های سختگیرانه داریم و دوره‌های آموزشی سختی می‌گذاریم تا از آن کانال خاص معلم شوند؛ اما مدارس غیرانتفاعی را رها کرده‌ایم.

شعارسال: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اتفاق رخ داده در مدرسه‌ای در غرب تهران، اتفاق روی داده را نشات گرفته از خلاءهای موجود در سیستم آموزش و پرورش دانست و ضمن تاکید بر اصلاح آنها گفت: نباید این موضوع باعث شود تا ساحت آموزش و پرورش دچار خدشه شود.

مهدی زاهدی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره اتفاق مدرسه غرب تهران بیان کرد: آن چیزی که در رسانه‌ها به آن دامن می‌زنند اتفاق نیفتاده این فرد یک معلم خاطی در یک مدرسه غیرانتفاعی است.

او درباره طرح موضوع سند 2030 که از طرف موافقان و مخالفان مطرح می‌شود گفت: این داستان با توجه به فضاسازی‌ها از دو طرف مثبت و منفی ربطی به مباحثی مانند سند 2030 ندارد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بله این این معلم تخلف و جرمی در حد خود مرتکب شده است، تاکید کرد: اما نباید انقدر بزرگنمایی کنیم که این بزرگ‌نمایی ساحت آموزش و پرورش و یک میلیون فرهنگی را خدشه‌دار کند.

زاهدی ادامه داد: یک نفر در یک مدرسه غیرانتفاعی خطایی مرتکب شده که همان هم برای نظام تعلیم و تربیت ما آسیب بزرگی است و من نمی‌خواهم آن را بی‌اهمیت جلوه دهم.

او با بیان اینکه درحوزه آموزش و پرورش خلاء‌های جدی در این باره وجود دارد، عنوان کرد: یکی از این خلاءهای جدی این است که برای جذب معلم و فرهنگیان در مدارس غیرانتفاعی برنامه‌ریزی نداریم. برای مدارس دولتی تاکید داریم که دانشگاه فرهنگیان باید به آموزش و تربیت نیرو بپردازد، گزینش‌های سختگیرانه داریم و دوره‌های آموزشی سختی می‌گذاریم تا از آن کانال خاص معلم شوند؛ اما مدارس غیرانتفاعی را رها کرده‌ایم.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: یک اقدام اساسی این است که باید به صورت قانونمند، قوانینی درباره اینکه مدارس غیرانتفاعی چگونه معلم جذب کنند، تصویب کنیم. باید آموزش ببینند و نباید به گونه‌ای باشد که هیات موسس و رییس مدرسه سلیقه‌ای بخواهند افرادی را برای تدریس جذب کنند. اینها خلاءهای جدی است که باید به آنها پرداخته شود.

این نماینده مجلس دهم ادامه داد: بحث جدی دیگر این است که در سال‌های گذشته آموزش و پرورش به مربیان پرورشی توجه نکرده و حتی برخی از این مربیان را اجبار کرد تا بروند و معلم شوند. این خلاء جدی در حوزه پرورشی به ما آسیب‌زده است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با توجه به پرورش نیروی انسانی برای آینده کشور در وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: نگاه آخرم این است که باید قبول و باور کنیم که آموزش و پرورش محلی است که برای تولید منابع انسانی مورد نیاز آینده کشور است. آموزش و پرورش بنگاه اقتصادی نیست که فکر کنیم داریم برای آن هزینه می‌کنیم بلکه همه‌اش سرمایه‌گذاری است. این نگاه برخی از دولتمردان ما که به آنجا به چشم یک بنگاه هزینه‌بر نگاه می‌کنند یک اشتباه فاحش بوده و ضربات جدی به نظام تعلیم و تربیت زده که باید اصلاح شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری آفتاب ، تاریخ انتشار: 21 خرداد ، 1397 ، کدخبر: 528297، www.aftabnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
به نظر من هرچی هم بخوایم کتمانش کنیم واقعا مربوط به این سند هست
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
برای چه باید مسائل مختلف را به این سند ربط داد ؛ این چه ربطی به سند 2030 دارد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
این حادثه چه ربط داشته باشه چه ربط نداشته باشه همه دارن ربطش میدن اگه 2030 بود این مسایل پیش نمی اومد در حالی که واقعیت این نیست
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین