پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۰۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: 80 درصد از واحدهای مسکونی مختص خانواده‌های دارای دو معلول به واجدان شرایط واگذارشده است.
شعار سال: مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: 80 درصد از واحدهای مسکونی مختص خانواده‌های دارای دو معلول به واجدان شرایط واگذارشده است.

محمد محمدی‌قیداری با اشاره به این‌که تا کنون 138 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول واگذار شده است، اظهار کرد: یکی از شاخص‌ها و رویکردهای مهم و اساسی بهزیستی در زمینه توانمند سازی جامعه هدف، تامین و احداث مسکن مددجویان است که در راستای ارایه خدمات حمایتی براس افراد تحت پوشش واگذار می‌شود. تا به امروز نیز 69 واحد مسکونی در سطح شهرستان‌ها و 69 واحد نیز در روستاها واگذار شده است.

وی با اشاره به این‌که واگذاری مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول از سال 93 آغاز و نسبت به شناسایی واجدان شرایط اقدام شد، ادامه داد: از ابتدای این طرح برای تحویل مسکن مددجویان شهری و روستایی، اعتباری بالغ بر 84 میلیارد و 870 میلیون ریال هزینه شده است؛ در واقع از ابتدای نهضت مسکن، یکی از اقدامات ویژه و اساسی دولت، اعطای مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول بوده است که با همکاری و تعامل بین بنیاد مستضعفان، بنیادمسکن، اداره‌کل راه و شهرسازی و انجمن خیرین مسکن‌ساز محقق شده است.

محمدی‌قیداری افزود: برای احداث و واگذاری این واحدهای مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت مبلغ 250 میلیون ریال کمک بلاعوض، در شهرهای زیر 25 هزار نفر 270 میلیون ریال و در سطح روستاها نیز 200 میلیون ریال اعطا شده است. همچنین برای پروژه‌های واگذارشده در شهرها 300 الی 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی و 40 میلیون ریال کمک‌های بلاعوض پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان این‌که میزان معافیت‌های اعمال ‌شده برای انشعابات آب، برق، گاز، صدور پروانه و عوارض شهرداری نیز 30 میلیون ریال برآورد شده است، یادآور شد: در خصوص خانوارهای روستایی نیز 150 میلیون ریال تسهیلات بانکی و 200 میلیون ریال کمک‌های بلاعوض پرداخت شده است. همچنین میزان معافیت‌های اعمال شده برای انشعابات آب، برق، گاز، صدور پروانه و عوارض شهرداری نیز 30 میلیون ریال برآورد شده است.

پارسال 2 واحد مسکن مددجویی روستایی در شهرستان خرمدره، یک واحد در شهرستان ابهر، یک واحد در شهر گرماب، 6 واحد مسکن روستایی در شهرستان طارم، یک واحد در شهرستان ماهنشان و 2 واحد در شهرستان سلطانیه به خانواده‌های دارای دو معلول واگذار شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1397، کدخبر: 97032210100 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
این آمار هنوز هم بسیار بالا است ؛ این همه خانه خالی در کشور داریم و قیمت مسکن همچنان بالا است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
باید سریع تر اون بیست درصد باقی هم بررسی و تحویل شود تا به مرور زندگی این خانواده ها بهتر شود
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین