پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۰۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
عیسی کلانتری در سفر به استان مرکزی و در حاشیه بازدید از تالاب میقان اراک گفت: احیای تالاب‌های کشور از برنامه های اصلی رئیس جمهور است و دستور داده شده که همه تالاب‌ها احیاء شوند.
شعار سال: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: احیای تالاب‌های کشور از برنامه‌های اصلی آقای رئیس جمهور است.

 عیسی کلانتری در سفر به استان مرکزی و در حاشیه بازدید از تالاب میقان اراک گفت: احیای تالاب‌های کشور از برنامه های اصلی رئیس جمهور است و دستور داده شده که همه تالاب‌ها احیاء شوند.
 
وی افزود: تالاب میقان اراک با توجه به این که در میانراه پرندگان مهاجر قرار دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اصل بر حفظ و احیای تالاب میقان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به فعالیت کارخانه سولفات سدیم هم اشاره کرد و گفت : احیای تالاب نباید با فعالیت این کارخانه در تضاد باشد.
 
وی افزود : با تلاش مسئولان استان مرکزی و با هدایت فاضلاب تصفیه شده به تالاب میقان تا حدودی حالت زنده ماندن خود را حفظ کرده است و امیدواریم با بارندگی‌هایی که شروع شده و کماکان ادامه دارد بتوانیم تالاب را حفظ کنیم.

کلانتری گفت: باید در نظر بگیریم که این تالاب‌ها مورد استفاده مردم هم قرار بگیرد و مردم اراک از این تالاب بهره کند بشوند.
 
کلانتری عنوان کرد: باید در بهره‌برداری از مواد مدنی رعایت اصول بشود چرا که 90 درصد پس ماندها بازگشت به تالاب نشده و تالاب در بخشی گود شده و در بخشی خشک شده است و این باید اصلاح شود و اگر مهندسی محیط زیست و اصول فنی انجام نشود ما با بهره برداری از مواد معدنی آن مخالف هستیم.

معاون رئیس جمهور گفت: از اعتبارات ملی برای احیای تالاب کمک می‌شود اما بیشتر بودجه محیط زیست استانی است و در موارد خاص مثل ریزگردها بودجه داده می‌شود.
 
کلانتری افزود : اراک یکی از آلوده ترین شهرها بود اما مردم و مسئولان استان به این نتیجه رسیدند که باید شهر را تمیز نگهدارند وآلودگی هوا باید کاهش پیدا کند که با این اقدامات از 105 روز هوای آلوده اراک در سال 95 سال گذشته به 63 روز کاهش یافت که پیشرفت خیلی خوبی است. دلیل اصلی هم این است که سوختی که در شهر اراک توزیع می‌شود،سوخت سالم یورو 4 و یورو 5 است و گازوئیلی که توزیع می‌شود زیر 50 پی.پی.ام گوگرد دارد و همینطور شرکت‌های آلوده‌کننده هوا بالاخره وادار شدند و یا خودشان به این نتیجه رسیدند که باید سالم سازی کنند. اراک 8 سال پیش آلوده ترین شهر کشور بود ولی الان نیست .
 
وی ابراز امیددواری کرد که با این همتی که مسئولان استان مرکزی در پیش گرفتن اگر ادامه بدهند تا سه چهار سال آینده اراک شهر آلوده نخواهد بود.

معاون رئیس جمهور افزود: با راه اندازی قریب الوقوع پالایشگاه ستاره خلیج فارس نزدیک به یک سوم بنزین کشور در آنجا تولید خواهد شد و وزارت نفت هم تلاش می کنند که در بنزین به استانداردهای قابل قبول محیط زیست برسیم و امیدواریم که در بخش گازوئیل همین همت رو داشته باشند که مشکلی نداشته باشیم .
 
کلانتری افزود: ما در خارج از کشور مثل عراق و سوریه و عربستان در مسئله ریزگردها فعال نیستیم اما عراقی‌ها اقدامات خوبی رو انجام داده‌اند و بخش عمده‌ای از آب فرات را راهی تالاب‌های حاشیه فرات کرده‌اند چون نزدیک به 70 هزار کیلو متر مربع باتلاق داشتند.

وی گفت: تقریبا 90 درصد ریزگردها در گشور منشا خارجی دارد اما ریزگردهای زمستانه منشاء داخلی دارد ما در خوزستان و غرب کشور شاهد ریزگردهایی با منشاء داخلی هستیم و  از صندوق توسعه ملی امسال 100 میلیون دلار برای مقابله با ریزگردهای خوزستان تخصیص داده شده است که امیدواریم مطالعات آن تا پایان مرداد تمام شود و استاندار خوزستان هم در اجرای آن مسئولیت مستقیم دارد .
 
معاون رئیس جمهور همچنین با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد. در این دیدار آیت الله دری نماینده ولی فقیه در استان مرکزی رعایت الگوی مصرف بنزین و استاندارد سازی خودروهای را در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر دانست .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1397، کدخبر: 632458 ، www.ilnanews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
محیط زیست ایران واقعا با بی تدبیری امسال خانم ابتکار ، مرده محسوب می شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
رریس جمهور اول ساعت کاریش رو که از یک مدیر مدرسه کمتره بیشتر کنه
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین