پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۳۴۱۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
مردی که ۲۵ هزار قطعه سکه پیش فروشی با نرخ حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در اواخر فروردین ماه امسال خرید، حالا در خردادماه و پس از جهش ناگهانی قیمت سکه به حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، به سود هنگفت حدود ۲۵ میلیارد تومانی ظرف مدت کوتاهی دست یافته است.
شعارسال: قیمت سکه از ابتدای هفته جاری روند افزایشی خود را آغاز کرده است به شکلی که دیروز برای ساعاتی از مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بابت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید عبور کرد، اما در نهایت به کاهش رضایت داد.

فعالان بازار طلا تشدید تقاضا به دلایل روانی، ورود واسطه‌ها و دلالان به بازار و همچنین نزدیک شدن به ایام عید سعید فطر را در بروز نوسان موثر دانسته اند.

این در حالی است که ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی امروز سه شنبه در جمعه خبرنگاران گفته است: «شرایط بین المللی، مسائل روانی، آسمان ریسمان بافتن و بزرگ نمایی برخی مشکلات و مسائلی که ریشه واقعی ندارد» توانسته چنین اثری بگذارد.

وی در عین حال افزوده است: البته این مشکل مختص بازار طلا نبوده و در بازار‌های دیگر نیز اثر گذاشته است.

در همین حال، روز‌های ابتدایی اردیبهشت ماه امسال بود که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خبری ویژه از پیش فروش سکه اعلام کرد؛ خبری که بلافاصله به تیتر نخست رسانه‌های کشور تبدیل شد.

معاون اول رئیس‌جمهوری در جریان رونمایی از سامانه «نیما»، برخی از آمار‌های پیش‌فروش سکه را ارائه کرد که در آن خرید ۲۵ هزارتایی سکه نیز به‌صورت یکجا اتفاق افتاده است. همچنین به گفته جهانگیری، افرادی که موفق شدند سکه پیش‌خرید کنند به حدود ۶۵ هزار نفر رسیدند.

بررسی ها نشان می دهد: قیمت پیش فروشی سکه در اواخر فروردین ماه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و فردی که ۲۵ هزار قطعه سکه پیش فروشی خرید، حالا پس از جهش ناگهانی قیمت سکه در روز‌های اخیر به سود هنگفت حدود ۲۵ میلیارد تومان ظرف مدت کوتاهی رسیده است.

حال باید مسئولان اقتصادی دولت پاسخ دهند که چرا سیاست بانک مرکزی به تعادل در این بازار منجر نشده و تنها عده ای را به سودهای هنگفت رسانده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی  پارسینه، تاریخ انتشار: 22خرداد 1397 ، کدخبر: 438818،www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
همه در کشور دزد و مفسد شده اند ؛ نظارت های درستی وقتی نباشد این مشکلات هم هست
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
من هنوز شک دارم که نکنه همین یارو از خودشون باشه بخاطر رانت اطلاعاتیش
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
1
0
ا.ف75
این همه هم توهم توطئه واقعا خوب نیست! با بدکردن جهانگیری نمیتونین محبوبیتش رو بگیرین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
والا یه عده سکته کردن و یه عده میلیاردر شدن


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین