پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۱۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
یونسیان رئیس انجمن علمی آکوستیک گفت:انجمن علمی آکوستیک بستر مناسبی جهت برقراری ارتباطات بین المللی در دنیا است ISA یک مجمع جهانی در حوزه آکوستیک است که انجمن علمی آکوستیک ایران را حمایت می‌کند.
شعارسال: داوود یونسیان رئیس انجمن آکوستیک و ارتعاشات در خصوص معرفی این انجمن در کشور گفت: انجمن علمی آکوستیک و ارتعاشات صدا متشکل از متخصصین صنعتی، اساتید دانشگاهی و متخصصین حوزه مواد و اتصالات کشور است که تعدادی کارشناس ماهر فعال در صنعت عضوهیئت علمی  انجمن هستند.

وی در ادامه گفت: بحث صدا و ارتعاش به صورت روزمره در زندگی افراد جامعه مطرح می‌باشد به گونه‌ای که آلودگی صوتی  به یکی از نگرانی‌های جامعه بشری و سازمان‌های محیط زیست تبدیل شده است. از گذشته تا کنون یکی از زمینه‌های مهم تحقیقاتی دانشگاهیان و محققین در شاخه‌های مختلف مهندسی (نظیر مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، معماری، مهندسی هوافضا، مهندسی بیومکانیک، مهندسی کشتی سازی و مهندسی مکاترونیک) موضوع صدا و ارتعاش بوده است که در دو دهه اخیر ضمن آمیختگی با موضوع کنترل (کنترل صدا و ارتعاش) اهمیت دوچندان یافته است.

وی همچنین گفت: از سوی دیگر بحث آکوستیک از مباحث مهم رشته فیزیک در دانشگاه‌های مختلف دنیا می‌باشد و در رشته بهداشت حرفه‌ای نیز یک شاخه تخصصی و اصلی می‌باشد. علیرغم اینکه در این زمینه دانشمندان و متخصصین صاحب نام مختلفی در سطح کشور وجود دارد و پروژه‌های صنعتی و تحقیقات متعددی در سطح کشور در صنایع مختلف نظیر صنایع خودروسازی، هوافضا، نفت و پتروشیمی، لوازم خانگی، ساختمان سازی، مهندسی پزشکی و ... در خصوص موضوعات مربوط به ارتعاش و صدا انجام گرفته است، ولی متاسفانه محققین این زمینه تاکنون به صورت نسبتاً جدا از هم و به صورت انفرادی به این مهم پرداخته اند. از این رو انجمن آکوستیک و ارتعاش ایرانمی تواند نقش ارزنده و منحصر بفردی را در ایجاد محیطی فراگیر و در جهت تبادل نظر بین محققین و متخصصین صدا و ارتعاش ایفاء نماید.

وی در ادامه با اشاره به هدف این انجمن عنوان کرد: هدف انجمن علمی اکوستیک و ارتعاشات گسترش و اشاعه این رشته در محافل دانشگاهی و مجامع صنعتی، تدوین و توسعه استاندارد‌ها، ایجاد ارتباط بین صنایع، موسسات تحقیقاتی و دانشگاهی و دولت، ارتباط با صنایع در جهت رفع نیاز‌های آن‌ها و بخصوص حل مسائل زیست محیطی در زمینه تخصصی با کمک سازمان محیط زیست، ارتقاء آموزش در مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها، آموزش‌های حرفه‌ای و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت، برگزاری کنفرانس‌های ادواری و دانشجویی، انتشار نشریات علمی و تخصصی ادواری، اهداء نشان‌ها و جوایز (بهترین مهندسین، بهترین رساله و ...)، ایجاد ارتباط با انجمن‌های مشابه خارجی، مشاوره قوای سه گانه، حکمیت دعوا‌های تخصصی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی محوله از طرف دولت است.

یونسیان افزود: این انجمن دو بخش دارد که بخش اول مربوط آکوستیک (صدا) که زیر شاخه‌های آن شامل صدا در محیط‌های شهری، بهداشتی و روش‌های کاهش صدا در صنعت است و بخش دوم مربوط به ارتعاشات که زیر شاخه‌های آن کنترل ارتعاشات، ماشین‌های دوار (توربین، ژنراتور)، ارتعاشات حمل و نقل (ریلی، خودرو، هواپیما) و طراحی ابزار اندازه گیری ارتعاشات است.

وی با اشاره به کنفرانس‌های برگزار شده در انجمن تصریح کرد: تاکنون ۷ کنفرانس برگزار شده که دانشگاه‌های مختلفی از جمله دانشگاه تهران، صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت، خواجه نصیر میزبان این کنفرانس‌ها بوده اند.

یونسیان در خصوص چگونگی انتخاب اعضای انجمن بیان کرد: اعضای اصلی به سه صورت در انجمن انتخاب  می شوند گروه اول اعضای پیوسته  که (باید یا مدرک دکتری  یا سوابق ۱۵ ساله فعالیت در حوزه صنعت را داشته باشند)

گروه دوم اعضای وابسته (بیشتر دانشجیان مقطع ارشد و دکتری رشته اگوستیک و ارتعاشات صدا هستند)

گروه سوم اعضای حقوقی (شرکت‌های مختلفی که عضو حقوقی انجمن هستند)

وی در ادامه گفت: انجمن علمی آکوستیک و ارتعاشات صدا یک مجمع عمومی دارد و طبق اساسنامه  برای انتخابات ۷ عضو اصلی و ۲ بازرس برگزیده میشوند، این انجمن متشکل از ۱۰۰ عضو پیوسته است.

یونسیان انجمن علمی آکوستیک را بستر مناسبی جهت برقراری ارتباطات بین المللی دانست و اظهار کرد: انجمن علمی آکوستیک بستر مناسبی جهت برقراری ارتباطات بین المللی در دنیا است ISA یک مجمع جهانی در حوزه آکوستیک است و انجمن علمی آکوستیک ایران را  حمایت میکند، در شرایط فعلی از صنعت انتظار است که مشارکت فعال داشته باشد، زیرا اکنون انجمن ماهیت دانشجویی پیدا کرده در صورتی که انجمن علمی آکوستیک ماهیت صنعتی دارد و باید صنعتی شود، صنعت باید استقبال بیشتری از انجمن کند.

وی در خصوص تاریخچه انجمن گفت:به درخواست گروهی از متخصصین زمینه صدا و ارتعاش داخل کشور جهت تشکیل انجمن در اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ بوده است وموافقت کمیسیون انجمن‌های علمی ایران با تاسیس انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایران تیر ماه سال ۱۳۸۸ بوده  و اولین مجمع عمومی انجمن و انتخاب اعضاء اصلی و علی البدل هیات مدیره و اعضاء علی البدل و بازرس‌های اصلی علی البدل آبان ماه ۱۳۸۸، اولین جلسه هیات مدیره و انتخاب رئیس، نایب رئیس و خزانه دار هیات مدیره اول انجمن آذرماه ۱۳۸۸، اولین جلسه هیات مدیره و انتخاب رئیس، نایب رئیس و خزانه دار هیات مدیره اول انجمن آذرماه ۱۳۸۸ بوده است.

یونسیان در ادامه افزود: ثبت انجمن در اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری در اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ و چاپ آگهی روزنامه رسمی در خرداد ماه ۱۳۸۹ و فعالیت رسمی این انجمن خردادماه ۱۳۸۹ آغاز شده است. 


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری  دانشجو، تاریخ انتشار: 22خرداد 1397 ، کدخبر: 690472،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
واقعا چقدر بعضی از اتنجمن های علمی در ایران ناآشنا باقی موندن! ای کاش باقی رسانه ها هم مثل شعار سال به این موضوع بپردازن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین