پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۱۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
یک فعال گردشگری گفت: هنوز نتوانسته ایم حواله ارزی وعده داده شده به آژانسهای گردشگری را بابت تسویه با شرکت های گردشگری خارجی بگیریم بنابراین مدتی است که به این شرکتها بدهکاریم.
شعارسال: ماجرای ارائه حواله‌های ارزی برای آژانس‌های مسافرتی همچنان ادامه دارد. امیر فنائیان به عنوان اولین کسی که درخواست حواله ارزی خود را به بانک مرکزی داده تا بتواند از تسهیلاتی که به آژانسهای مسافرتی برای اجرای تورهای خارجی داده می شود استفاده کند گفت: در جلسه ای با بانک مرکزی توانستیم مسئولان را قانع کنیم که افراد باید به سفر بروند چون بحث اصلی این بود که چرا نه میلیون نفر به سفر خارجی می روند. ولی ما گفتیم که از این تعداد بسیاری از آنها برای سفرهای زیارتی می روند در نهایت قبول کردند که مردم می توانند سفر کنند نامه درخواست ما برای گرفتن حواله ارزی به بانک مرکزی ارجاع داده شد ولی در سیکل اداری ماند  گفتند که در سامانه نیما درخواست هایتان را ثبت کنید اما گویا هر کسی که دراین سامانه ثبت نام کرده فقط متقاضی است و عرضه کننده یا فروشنده ای در این سامانه حضور ندارد.

وی ادامه داد: وقتی هزینه های مسافر قبل از سفر پرداخت می شود به این معنی است که آژانس مسافرتی باید آن را بپردازد. یعنی باید به هتل خارجی ارز بپردازد و معادل آن را از مسافر به ریال بگیرد. اینکه مسافر از ایران هزینه هایش را پرداخت می کند یک مزیت دارد و آن هم اینکه مسافر هزینه کمتری می پردازد نسبت به اینکه خودش بخواهد به صورت مستقیم پول کرایه اتاق را بپردازد. چون همیشه آژانسهای مسافرتی روی هتلهایی که با آنها کار می کنند ۵۰ تا ۶۰ درصد تخفیف دارند. خدمات ترانسفرهتل تا فرودگاه مسافر را هم همیشه آژانسها ارائه می کنند. این بخش از خدمات به دلار محاسبه می شود که باید به خارج از کشور انتقال پیدا کند اما با مشکلات اخیری که پیدا کرده ایم این تسویه حسابها از ماه فروردین تا کنون انجام نشده است.

این مدیر آژانس مسافرتی بیان کرد: تا الان که چند ماه گذشته هر بار به شرکت ها و هتلهای خارجی که با آنها کار می کنیم وعده داده ایم که این مشکل در حال برطرف شدن است و ما به زودی با شما تسویه می کنیم اما در واقع به آنها بدهکار شده ایم. یعنی مسافر را فرستاده ایم اما پول دلاری را نتوانسته ایم پرداخت کنیم به این علت بدهکاریم. تا قبل از این از طریق صرافی ها این پولها حواله می شد. آنها هم تا حدی به ما مهلت می دهند اما از یک تاریخ به بعد به مسافری که تا لابی هتل رسیده، می گویند که آژانس پول نداده و خودت حساب کن.

فنائیان با بیان اینکه ۹۹ درصد پولی  که می دادیم بابت هتل و ترانسفر فرودگاهی بوده و خورد و خوراک مسافر را کمتر تقبل می کنیم گفت: هزینه خدمات هر نفر در خارج از کشور برای هر کسی که تور گردشگری می خرد حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ یورو است. ما از زمانی که آقای جهانگیری گفتند که حواله ارزی به آژانسها داده می شود، درخواست دادیم اما هنوز هیچ اقدامی انجام نداده اند. شاید از همه ۴ هزار آژانسی که در ایران کار می کنند تنها چهار آژانس این درخواست را داده باشند که هیچ کدام هم این حواله را نگرفته اند.

وی افزود: درباره راهنمایان گردشگری نیز باید گفت که اولا راهنما از کجا می تواند این ارز را تهیه کند بعد اینکه چطور با خود حمل کند. راهنمایان گردشگری معمولا تنخواه دارند چون از قبل همه هزینه های مسافران پرداخت شده است و دیگر لزومی ندارد که راهنما پولی خرج کند. ضمن اینکه همه مسافران نیز در قالب یک تور و پکیج توریستی به خارج از کشور نمی روند که از اینجا راهنما همراهشان باشد از همه مهمتر اینکه هتلدار خارجی هیچ وقت از راهنما یا یک شخص پول نقد نمی گیرد پول باید به حساب ارزی آنها واریز شود. به همین دلیل است که به بانک مرکزی نیز گفته ایم که به هیچ عنوان ما ارز و اسکناس نمیخواهیم برعکس مسافر که برای سفرش به اسکناس نیاز دارد. چون ما نمی توانیم اسکناس را با خود حمل کرده و ببریم به هتلدار تحویل بدهیم

وی گفت: ارز مسافرتی ۵۰۰ یورویی که برای مسافران در نظر گرفته شده است تنها هزینه کرایه ماشین و خورد و خوراک مسافر را می دهد و ربطی به هزینه هتل و اقامتش ندارد چون اگر مسافر شبی ۷۰ دلار هم هزینه کند برای هر نفر این ارز مسافرتی تنها کفاف هتل را می دهد نه هزینه های دیگرش را.پس کسی که خارج از کشور می رود باید برای هزینه های دیگرش چه کار کند؟


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری  مهر، تاریخ انتشار: 22خرداد 1397 ، کدخبر: 4318884،www.mehrnews.com 

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
بدهکاری در دستگاه های این چنینی موج میزند
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
واقعا تمومی نهادهایی که یک زمان خدماتن ارائه می دادند به بدهکاری کشیده شدن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین