پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
تصویب‌نامه هیئت وزیران درباره مجوز تنظیم ساعت کار ادارات و دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی غیردولتی به استانداری‌ها ابلاغ شد و ساعت کار دستگاه‌های اجرائی مناطق گرمسیری از نیمه خرداد تا نیمه شهریور جابه‌جا می‌شود

شعار سال: تصویب‌نامه هیئت وزیران درباره مجوز تنظیم ساعت کار ادارات و دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی غیردولتی به استانداری‌ها ابلاغ شد و ساعت کار دستگاه‌های اجرائی مناطق گرمسیری از نیمه خرداد تا نیمه شهریور جابه‌جا می‌شود. هیئت وزیران در جلسه 13/3/1397 به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد تبصره بند (ز) ماده (38) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395 تصویب کرد:

 1- به استانداری‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان (در کلیه شهرستان‌های تابع استان‌های مذکور) و به سایر استانداری‌ها (در شهرستان‌های با دمای هوای بیش از (45) درجه سانتیگراد) اجازه داده می‌شود به تشخیص شرکت‌های توزیع نیروی برق، ساعات کار ادارات و دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر مؤسسات عمومی غیردولتی را با رعایت قوانین مربوط از ساعت 6:30 تا 13:30 تنظیم نمایند.

 2- تمامی دستگاه‌های مذکور در بند (1) این تصویب‌نامه مکلف‌اند موارد زیر را اجرا نمایند: الف- در فصل تابستان به نحوی در مصرف انرژی برق مدیریت کنند که مصرف آنها نسبت به مدت مشابه در سال قبل حداقل 10 درصد (10%) کاهش یابد. همچنین به منظور مدیریت برق مصرفی تجهیزات سرمایشی، دمای محیط کار حداقل (25) درجه سانتیگراد تنظیم و سیستم‌های سرمایشی و روشنایی پس از پایان وقت اداری از مدار خارج شوند. ب- با استفاده از مولدهای اضطراری خود در ساعات 12 تا 18 در ماه‌های تیر و مرداد برق تولید کنند. بهای سوخت این دسته از مولدها با تأیید شرکت‌های توزیع نیروی برق توسط وزارت نیرو تأمین خواهد شد. 

3- کلیه واحدهای صنعتی و کشاورزی که دارای مولد برق بیش از (100) کیلووات هستند، موظف‌اند طی ماه‌های تیر و مرداد بین ساعات 12 تا 16 جهت تأمین کل و یا بخشی از برق مورد نیاز از ظرفیت‌های نیروگاهی خود استفاده نمایند. وزارت نفت موظف به تأمین سوخت گاز و یا نفت گاز مورد نیاز برابر قیمت‌های بخش صنعت است.

 4- مسئولیت اجرای این تصویب‌نامه برعهده مدیران دستگاه‌های اجرائی در سطح شهرستان‌ها و استان (حسب مورد) است و عدم رعایت آن تخلف محسوب می‌شود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه شرق، تاریخ انتشار 21 خرداد 97، کد مطلب: 189059، www.sharghdaily.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین