پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۱۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
ولیعهد عربستان در حالی در آستانه نخستین سالگرد فعالیت خود در این سمت قرار گرفته که با وجود ادعای انجام اصلاحات اقتصادی و اجتماعی در این کشور، بیشتر در راستای تامین منافع شخصی و نابودی ارزش های دینی و اخلاقی جامعه اقدام کرده است.
شعارسال:ولیعهد عربستان در حالی در آستانه نخستین سالگرد فعالیت خود در این سمت قرار گرفته که با وجود ادعای انجام اصلاحات اقتصادی و اجتماعی در این کشور، بیشتر در راستای تامین منافع شخصی و نابودی ارزش های دینی و اخلاقی جامعه اقدام کرده است.

 حساب کاربری «ارقام و صور» در شبکه اجتماعی توییتر که آمار و ارقام مربوط به عربستان سعودی را در قالب اینفوگرافیک ارائه می دهد، در جدیدترین مطلب خود که شامگاه دوشنبه آن را منتشر کرده، برخی از آن چه به صورت طعنه آمیز دستاوردهای شاهزاده «محمد بن سلمان»، ولیعهد کنونی این کشور خوانده را برشمرده است.

شاهزاده محمد که پسر ششم ملک «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه کنونی عربستان به شمار می آید، وزیر دفاع و رئیس شوراهای امور سیاسی و امنیتی و امور اقتصادی و توسعه این کشور نیز می باشد و کمتر از ۱۰ روز دیگر نخستین سال فعالیت خود به عنوان ولیعهد را پشت سر می گذارد.

بر اساس گزارش حساب کاربری ارقام و صور (اعداد و تصاویر)، برخی دستاوردهای یک ساله بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان بدین شرح است:

۱- خرید کاخ در فرانسه: ولیعهد عربستان کاخ «لویی چهاردهم» به عنوان گران ترین کاخ جهان را با مبلغ ۱.۱۲ میلیارد ریال سعودی (نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار) خریده است.

۲- خرید قایق تفریحی: ولیعهد سعودی قایق تفریحی «سرن» را با مبلغ دو میلیارد ریال (بیش از ۵۳۰ میلیون دلار) خریداری کرده است.

۳- خرید تابلوی نقاشی: ولیعهد عربستان تابلوی « منجی جهان»، اثر «لئوناردو داوینچی»، نقاش برجسته ایتالیایی را با مبلغ ۱.۶۸ میلیارد ریال (نزدیک به ۴۵۰ میلیون دلار) خریده است.

۴- افزایش مقرری آل سعود: ولیعهد مقرری خاندان حاکم را ۵۰ درصد افزایش داده و این مسئله از نوه های ملک «عبدالعزیز بن عبدالرحمن»، بنیانگذار پادشاهی سعودی فراتر رفته و سایر شاخه های خاندان را نیز در بر گرفته است.

۵- تسلط بر اراضی: ولیعهد سعودی زمین های گسترده مشرف به دریای سرخ در حد فاصل پروژه موسوم به «نئوم» و پروژه های موسوم به «دریای سرخ» و «العلا» در غرب این کشور را به تملک خود درآورده است.

۶- اخذ مالیات: علاوه بر وضع مالیات بر کالاهای بیشتر در عربستان، پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز وضع شده که قابل افزایش است.

۷- افزایش قیمت آب و برق: قیمت آب و برق مصرفی در عربستان به میزان ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

۸- افزایش قیمت بنزین: در راستای اجرای چشم انداز موسوم به «۲۰۳۰» قیمت بنزین در عربستان نیز ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

۹- افزایش تعرفه ارتباطات: بدون توجه به وضعیت شهروندان عربستان، تعرفه تمامی اپراتورهای ارتباطات افزایش یافته است.

۱۰- افزایش نرخ بیکاری: نرخ بیکاری در عربستان طی مدت اخیر افزایش یافته و از مرز ۳۵ درصد فراتر رفته است.

۱۱- زیان شرکت های بزرگ: گزارش های دولتی نشان می دهد که بسیاری از شرکت های بزرگ در سه ماهه نخست سال جاری میلادی متحمل زیان های هنگفتی شده اند.

۱۲- فرار سرمایه: بازار عربستان شاهد بسته شدن بسیاری از شرکت های خارجی به دلیل نگرانی مالکان آنها از تسلط دولت بر شرکت های خود بوده است.

۱۳- هدف قرار دادن ارزش های جامعه: جامعه عربستان در این اواخر از سوی نهادهای رسانه ای و سازمان های دولتی و با هدف فروپاشی اجتماعی و اخلاقی، در معرض هجمه های بزرگ و گسترده قرار گرفته است.

۱۴- در صدر قرار گرفتن نواهای ناهنجار: در این اواخر نواهای خواهان نقض مبانی دینی و اجتماعی که ایده عادی سازی علنی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیست را تبلیغ می کنند، در صدر قرار گرفته اند.

۱۵- حصر میانه روها و اصلاح طلبان: دولت طی ماه های اخیر بسیاری از مبلغان و اصلاح طلبان میانه رو را بازداشت و بسیاری دیگر از آنها را نیز ممنوع السفر و ممنوع التصویر کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا ، تاریخ انتشار22 خرداد97، کدخبر: 863926، fa.shafaqna.com www.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
من که میگم این ظاهر سازی ها هیچ لکه ای رو از چهره ننگین اون ها پاک نخواهد کرد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
امیدواریم روزی برسه که بتونیم با عربستان وارد جنگ بشیم و حساب این شاهزاده رو کف دستش بزاریم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین