پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۱۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۳
در پی کاهش قابل تامل زائران عرب شیعه منطقه در شهر مشهد، برخی از هتل های لوکس این شهر و اطراف حرم در حال ورشکستگی است.
شعارسال: بنا به اطلاعاتی که از مدیران چند هتل در مشهد گرفته شده، این طور عنوان می شود که اخیرا عربستان سعودی در راستای سیاست های ضد ایرانی خود با تحت فشار گذاشتن شیعیان در کشورهایی همچون کویت، بحرین و امارات … نسبت به سفر زائران شیعه به ایران هشدار داده و تهدید کرده است در صورت انجام سفر به این کشور اجازه حضور در حج تمتع به آنها داده نخواهد شد لذا بسیاری از شیعیان عرب منطقه که بعضا از وضع مالی نسبتا خوبی برخوردار بوده اند و طی سال های گذشته برای اقامت در مشهد حتی تا یک یا دو ماه نیز اقدام می کردند اما با وجود کارشکنی های عربستان قادر به سفر به ایران در قیاس با سال های گذشته نیستند. شیعیان عربستان نیز از زمان قطع روابط دیپلماتیک با ایران اجازه سفر به آنها داده نشده است. این امر موجب شده برخی از هتل های لوکس مشهد که هزینه اقامت هر شب در این هتل ها حداقل بالای یک میلیون تومان است با خطر ورشکستگی مواجه شوند.

گفته می شود طی سال های اخیر(تا سال ۹۴) سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر شیعه خارجی عمدتا از کشورهای عراق و حوزه خلیج فارس به مشهد مقدس سفر می کرده اند که میانیگین ماندگاری این سفرها ۱۰ روز بوده است.

بنا به گفته مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی که در بهمن سال گذشته با ایرنا گفت وگو کرده است: سالانه به طور متوسط ۲۷ میلیون زائر داخلی و خارجی به مشهد سفر می کنند که به طور میانگین ۲ میلیون نفر آنان زائران خارجی هستند. وی با اشاره به وجود ۴۰۰ میلیون شیعه در سطح جهان گفته است: حضور سالانه ۲ میلیون زائر خارجی در مشهد با توجه به تعداد شیعیان در جهان و جایگاه مشهد در جهان تشیع، آمار قابل توجهی نیست و باید بستر مناسب برای جذب بیشتر زائران خارجی فراهم شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری شفقنا ، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1397 ، کدخبر: 577931 ، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
بت توجه به این تنش های به وجود آمده سیاسی این امر بدیهی است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین