پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۳۴۲۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶
تهران کلانشهری‌ است که حالا با شبکه مویرگی خیابان‌ها، میدان‌ها و بزرگراه‌ها، تونل‌ها و پل های متفاوتش و البته ترافیکی که در آنها جریان دارد، شهرت پیدا کرده است.

شعارسال: احتمالا برای شما هم شاید جالب باشد که بدانید تهران دقیقا چند بزرگراه یا چند خیابان اصلی، کوچه، بن‌بست و... دارد؟ اطلاعات این معابر چگونه حفظ و در صورت تغییر، به‌روزرسانی می‌شود؟

بر اساس اطلاعات سازمان فاوا شهرداری تهران، تهران 28 هزار و 208 کوچه دارد که هر کدام از آن‌ها می‌تواند دستخوش تغییراتی از جمله تغییر نام، تخریب یا گسترش شود بنابراین با توجه به ضرورت حفظ این داده‌ها به‌روزرسانی آن‌ها در نقشه تهران و سامانه‌های مرتبط با آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

تهران همچنین 60 بزرگراه دارد. تعداد خیابان‌های اصلی این شهر 345 و خیابان‌های فرعی آن 2هزار و 351 است.

شهر تهران 59 جاده، 718 میدان، 271 بلوار، 37 پیاده‌راه و بیش از 32هزار بن بست دارد که از میان آن‌ها برخی معابر، فاقد نام و یا دارای نام‌های تکراری هستند. برای مثال «بن بست اول» با هزار و 794 بار استفاده برای نام‌گذاری بن‌بست‌های تهران، تکراری‌ترین نام در میان آنهاست.

در میان کوچه‌ها نیز «کوچه دوم» با 245 بار تکرار، بیشترین میزان نام‌گذاری را دارد. دلیل اینکه «کوچه اول» رکورد دار نیست، تقسیم این نام‌گذاری میان دو واژه «یکم» و «اول» است که جمعاً 319تاست.

همچنین در میان نام‌های خاص، اسامی «یاس»، «لاله» و «حسینی» بیشترین مورد استفاده را در نام‌گذاری کوچه‌ها و بن‌بست‌های پایتخت دارد.

توسعه روزافزون کلانشهر تهران و بهبود فرآیندهای مدیریت شهری، به‌روزرسانی اطلاعات با استفاده از فناوری و ابزارهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی و حرکت به سمت شهر هوشمند را اجتناب ناپذیر کرده است.

بر همین اساس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به‌روزرسانی اطلاعات معابر شهر تهران را با استفاده از نقشه پایه 1000، تصاویر ماهواره‌ای، برداشت زمینی و اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق گزارش‌های ارسالی از سوی شهروندان و راستی آزمایی آن انجام می دهد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:19خرداد1397 ، کدخبر: 782338: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین