پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۳۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
استاندار خراسان رضوی، گیاهان دارویی و بافت‌های فرسوده را از جمله مزیت‌های استان در کشور دانست که نخبگان و نهادهای علمی می‌توانند از آن برای رونق تولید، اشتغال و توسعه استان بهره گیرند.
شعار سال: استاندار خراسان رضوی، گیاهان دارویی و بافت‌های فرسوده را از جمله مزیت‌های استان در کشور دانست که نخبگان و نهادهای علمی می‌توانند از آن برای رونق تولید، اشتغال و توسعه استان بهره گیرند.

علیرضا رشیدیان شامگاه گذشته در نشست فرهنگی و اجتماعی نخبگان و استعدادهای برتر علمی استان خراسان رضوی که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: گیاهان دارویی از جمله مزیت‌های استان در کشور و حتی دنیا است و می‌توان این توان بالقوه بسیار بالا را با استفاده از همین تسهیلات با تکمیل زنجیره تولید قوت بخشید. تسهیلات ارزان قیمت بازآفرینی بافت‌های فرسوده هم از دیگر ظرفیت هایی است که نخبگان و نهادهای علمی می‌توانند از آن برای رونق تولید، اشتغال و توسعه استان بهره گیرند.

وی بیان کرد: برای داشتن جامعه رو به رشد و علمی ضمن استفاده از ظرفیت علمی و نخبگانی نیازمند  تعاملی قوی، تعریف شده و نظام‌مند بین سه حوزه حاکمیت، بخش خصوصی و مدنی هستیم تا ظرفیت توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم کرده و سرعت بخشد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به سه برنامه توسعه‌ای که به دولت تکلیف شده که ساختار دولتی را کوچک کرده و به دنبال آن استخدام‌های دولتی هم محدوده شده‌اند‌، افزود: امروز باید دانشگاه ها و مراکز علمی ما برای ایجاد اشتغال و رونق تولید و ارتقا هر دو ظرفیت و هسته‌های دانش بنیان را در کشور و استان شکل دهند که در این سال ها حرکت هایی آغاز شده است.

 رشیدیان با اشاره به اهمیت میزهای گفتمانی نخبگان و پیگیری‌ها برای تحقق آن، تاکید: این امر نیازمند یک شبکه و حلقه اتصال بود که بدین منظور مجامع مشورتی از جمله جوانان در استان شکل گرفت و ظرفیت بسیار خوبی از توان و انرژی جوانان در 28 شهرستان استان شناسایی شده که به خوبی می تواند به عنوان نیروی محرکه در کنار ظرفیت میزهای نخبگانی قرار گیرد.

 وی تصریح کرد: ما به عنوان بخش حاکمیتی وظیفه تسطیح مسیر و زمینه سازی برای ظهور ظرفیت نخبگانی و انرژی جوانان در کنار سایر توانمندی‌ها و مزیت‌های بالقوه و سرمایه‌گذاری در استان هستیم که می تواند موجب تحول این خطه شود.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: نخبگان برای استان مساله نیستند، بلکه سرمایه های ارزشمندی هستند که باید بتوانیم از آنان در کنار انرژی جوانان بهره گرفته به گونه‌ای که نخبگان نه تنها برای خود بلکه برای جمعیت قابل توجهی از جوانان هم اشتغال ایجاد کرده و به ارتقای تولید، کاهش هزینه‌ها و بهره‌وری کمک می‌کند.

رشیدیان با بیان اینکه امروز دولت همه همت و تلاش خود را گذاشته تا ظرفیت‌های مناسبی در قالب تبصره ها، مواد قانونی و امکانات مختلف به‌منظور به‌کارگیری و از قوه به فعل درآوردن این مزیت ها و توانمندی‌ها فراهم کند، عنوان کرد: برای آنکه از این طریق به کارآیی و کارآمدی نظام برای حل مشکلات روزمره و جامعه و نظام برسیم، باید بتوانیم ظرفیت علمی را با امکاناتی که دولت در قالب ظرفیت‌های قانونی و طرح‌های توسعه‌ای مصوب کرده به ظهور و بروز برسانیم.

وی ادامه داد: از جمله این ظرفیت ها اختصاص 12 هزار میلیارد تومان از سوی دولت به طرح های توسعه‌ای و اشتغالزایی روستایی است که این امر فرصتی ارزشمند برای شکل گیری خوشه‌های تولید و زنجیره‌های ارزش افزوده با توجه به ظرفیت تولید در مناطق محروم و روستایی محسوب می‌شود.

 استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی بر اساس خداباوری و خودباوری و اینکه ما نسبت به توسعه جامعه، کشور و مردم مسئولیت داریم، استوار شده و از این رو انتظار است جوانان نخبه در این حوزه به کمک ما آمده جامعه به سمت پیشرفت سوق دهند.

رشیدیان با بیان اینکه شبکه جامع دانشگاه‌های استان منظور استفاده از ظرفیت‌های علمی و نخبگانی شکل گرفت که موجب هم‌اندیشی میان حوزه و دانشگاه شده است، اظهار کرد: روسای دانشگاه‌های استان، شبکه جامع دانشگاه‌ها را حدود دو سال قبل با همکاری بخش اجرایی تشکیل دادند که تا امروز دستاوردهای بسیاری به دنبال داشته است و فرصتی برای ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها  و سطح علمی استان و از سوی دیگر مشارکت نهادهای علمی در مسائل اجرایی و چالش‌های مختلف استان را فراهم کرده است.

 وی با اشاره به اینکه طی این مدت هر یک از دانشگاه‌ها بررسی علمی و ارائه راهکارهای کارشناسی و تخصصی در حوزه یک یا چالش عمده استان را پذیرفتند، افزود: دانشگاه فردوسی مسئول کارگروه کم آبی و مدیریت بحران آب استان و نیز کارگروه محیط زیست است، جهاددانشگاهی کارگروه اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی را عهده‌دار است و دانشگاه پیام نور در حوزه آسیب‌های اجتماعی و دانشگاه آزاد مساله مهاجرت و حاشیه نشینی را پذیرفته‌اند تا هر یک برای رسیدن به تصمیمات بهتر به حوزه اجرایی و مدیریتی استان کمک کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 23 خرداد 1397، کدخبر: 97032310623 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
0
0
بحث کار نخبگان با تولیدات و بافت فرسوده متفاوته نخبگان برای تولید کارهایی عظیم تری میتونن مورد استفاده قرار بگیرن
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
گیاهان دارویی در شهر های کوهپایه اتی منبع عظیمی محسوب مبشه که اصلا رسیدگی نمی کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین