پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۳۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس با تاکید بر انسجام داخلی برای تاثیرگذاری بر تحولات منطقه و جهان، گفت: خوزستان با ۹۰۰ تحصن در سال گذشته رتبه اول تجمعات در کشور را دارد که ضعف مدیریت محور همه تجمعات است.
شعار سال: عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس با تاکید بر انسجام داخلی برای تاثیرگذاری بر تحولات منطقه و جهان، گفت: خوزستان با ۹۰۰ تحصن در سال گذشته رتبه اول تجمعات در کشور را دارد که ضعف مدیریت محور همه تجمعات است.

 همایون یوسفی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 22خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان‌دستور خود با بیان اینکه جهان امروز در حال دگردیسی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، گفت: کانون اصلی این تغییرات منطقه غرب آسیا به عنوان قطب جهان اسلام و داران بودن منابع غنی خدا دادی و انسانی است و در بین کشورهای غرب آسیا، ایران غنی‌ترین کشور از نظر منابع نفت، گاز و معادن و دارا بودن جمعیت بالا و تمدن غنی اسلامی، شیعی و ایرانی و دسترسی به آب‌های آزاد و محل خاص جغرافیای کشور دارای بالاترین اهمیت است.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با این حال تحولات ایران بر تحولات خاورمیانه و جهان تاثیرگذار است، بنابراین هوشیاری مسئولان و مردم و انسجام داخلی تحت فرمایشات مقام معظم رهبری بیش از هر زمان دیگری ضروری است و در این جهان چند قطبی، سلطه‌گرا، متکثر و کمی منطعف پیچیدگی‌های زیادی را در فضای سیاسی جهان امروز ایجاد کرده است.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی کشور باید به این نکته توجه داشته باشد که علاوه بر دشمنی کشورهای بلوک غرب، کشورهای همسایه و منطقه‌ای ایران هم به علت رقابت‌های منطقه‌ای به طور تاریخی خواهان ایرانی قدرتمند نیستند لذا دیپلماسی کشور باید در این فضای پر دشمن و دوران گذر سریع سیاسی جهان هوشیاری ویژه‌ای داشته باشد.

یوسفی ادامه داد: امروز کشور ایران با مشکلات فراوانی روبه‌رو است که به جرأت می‌توان گفت یکی از اساسی‌ترین مشکلات کشور، اشتغال است، اشتغال با دستورالعمل و اعطای وام ایجاد نمی‌شود، رشد اقتصادی بالا و حذف قوانین زائد و بهبودی فضای کسب و کار و توجه به مصرف کالای ایرانی لازمه اشتغال‌زایی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: یکی از مشکلات حفظ اشتغال موجود است و متاسفانه خصوصی سازی در بسیاری موارد به اختصاصی سازی تبدیل شده است، از این رو کاهش اشتغال موجود را برنامه‌ریزی شده هدف قرار داده که یکی از مصادیق آن صنایع بزرگ استان خوزستان از جمله گروه فولاد ملی اهواز است.

وی تصریح کرد: متاسفانه گروه‌های عامدانه و برنامه‌ریزی شده با هماهنگی مسئولان استانی و وزارتخانه‌های مربوطه نسبت به ارزان خریدن واحدها اقدام کردند که از مصادیق آن گروه ملی فولاد اهواز است، از این رو با طرح سوال از وزیر اقتصاد و دارایی و با استفاده از سایر ابزارهای قانونی نسبت به روشنگری و حل مشکلات فوق اقدام خواهیم کرد.

یوسفی خطاب به رئیس‌جمهور، افزود: استان خوزستان با 900 مورد تحصن در یک سال گذشته رتبه اول تجمعات در کشور را دارد که حرف مشترک همه این تجمعات، ضعف مدیریت مسائل در استان است، وزیر کشور کانون‌هایی که به طور برنامه‌ریزی شده به دنبال ایجاد بحران در خوزستان هستند را باید شناسایی و خط نفوذ و تسلط افراد با سابقه و مشکوک بر روند تصمیم‌گیری در استان را جدی بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: افراد با سوابق خاص در مناصب حساس استان قرار گرفتند، فرمانداری شهرستان اهواز نیز با شرایط خاص بعد از گذشت حدود 15 ماه به صورت سرپرست اداره می‌شود. از این رو دولت باید جلسه اضطراری درباره مشکلات روز افزون استان خوزستان در موضوعات صنایع از جمله گروه فولاد اهواز، مشکلات سپرده گذاران آرمان، مشکلات کشاورزی به عنوان قطب امنیت غذایی کشور، اشتغال و ضعف مدیریت بارز مسائل در خوزستان که این استان را آبستن حوادث مهمی خواهد کرد را برگزار نمایید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1397، کدخبر: 13970322000557 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
از بس که اوضاع این بندگان خدا داغونه از لحاظ امکانات رفاهی و حداقلی برای زندگی...تاسف میخورم!
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین