پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: سرانه‌ تولید زباله در ارومیه ۷۱۰ گرم است که مجموعا روزانه ۵۵۰ تن زباله تولیدی ارومیه در سایت دفن زباله نازلو دفن می‌شود.
شعار سال: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: سرانه‌ تولید زباله در ارومیه ۷۱۰ گرم است که مجموعا روزانه ۵۵۰ تن زباله تولیدی ارومیه در سایت دفن زباله نازلو دفن می‌شود.
 پرویز آراسته عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته حفاظت از محیط زیست در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: شعار هفته محیط زیست سال جاری غلبه بر آلودگی پلاستیکی با هدف کاهش استفاده از مواد پلاستیکی در طبیعت می‌باشد.

وی بیان کرد: اگر به شعار هفته محیط زیست دقت کنیم متوجه می‌شویم که باید استفاده از مواد پلاستیکی را به حد‌اقل برسانیم در حالی که کاهش نیافته بلکه روند رو به افزایشی داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: سالانه 250 تن زباله پلاستیکی در ایران و 8/3 میلیارد تن از این مواد در جهان تولید می‌شود که از این میان 6/3 میلیارد تن آن به زباله و پسماند تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: استفاده مجدد از پلاستیک، افزایش بازیافت، کاهش مصرف از مبدا، عدم دریافت پلاستیک با "نه متشکرم" و پاکسازی محیط زیست از پلاستیک راهکار‌های پنجگانه برای کاهش مصرف پلاستیک است.

آراسته با اشاره به رتبه 10 کشور در تولید پلاستیک اذعان کرد: با توجه به اینکه ایران در تولید پلاستیک رتبه 10 کشوری را در میان کشورهای جهان داراست اما 78 درصد پلاستیک در سایت‌های دفن زباله آذربایجان‌غربی دفن می‌شوند.

وی افزود: فقط 8 درصد از زباله‌های پلاستیکی تولیدی بازیافت و 12 درصد آن نیز سوزانده می‌شود.

 پرویز آراسته با اشاره به وضعیت کنونی دریاچه ارومیه گفت: از کل مساحت دریاچه هم اکنون  ۴۰ درصد دریاچه دارای آب بوده و از روز گذشته تبخیر شروع شده است.

وی همچنین با اشاره به ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا گفت: ارومیه دارای ۴ ایستگاه سنجش‌آلودگی بوده که ۳ ایستگاه آن فعال است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در آینده نزدیک ماکو نیز از این سیستم سنجش آلودگی هوا بهره‌مند خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1397، کدخبر: 13970321001118 ، www.azarbaijan-gharbi.farsnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین