پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۳۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان این که حدود ۱۸ هزار نفر جزو خانواده صنایع دستی استان هستند، گفت: ۱۰ رشته صادراتی صنایع دستی در گلستان وجود دارد.
شعار سال: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان این که حدود ۱۸ هزار نفر جزو خانواده صنایع دستی استان هستند، گفت: ۱۰ رشته صادراتی صنایع دستی در گلستان وجود دارد.

 ابراهیم کریمی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: حدود ۱۸ هزار نفر عضو خانواده بزرگ صنایع دستی استان هستند که در ۶۲ رشته غیر بومی و ۲۸ رشته بومی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: صنایع دستی در گذشته صرفاً برای پر کردن اوقات فراغت بود اما اکنون در درآمدزایی نقش ایفاء می کند.

کریمی با بیان این که گلستان دارای ۱۰ رشته صادراتی صنایع دستی است، از وجود ۹ مرکز تخصصی صنایع دستی در استان و سه بازارچه دائمی در سطح استان خبر داد و گفت: بنا داریم تا سال ۹۸ در هر شهرستان حداقل یک بازارچه و یک مرکز تخصصی صنایع دستی راه اندازی کنیم.

* ایجاد ۲۸۰۰ شغل در سال گذشته

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: در سال گذشته در استان از سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دو هزار و ۸۰۰ شغل ایجاد شده که حوزه صنایع دستی با هزار و ۸۰۰ شغل، ۶۰ درصد میزان اشتغال زایی را به خود اختصاص داده است.

کریمی گفت: طی تفاهم نامه ای که بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صندوق بیمه روستاییان و عشایر هنرمندان صنایع دستی انجام شده هنرمندان زیر ۵۰ سال در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر بیمه تأمین اجتماعی خواهند شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 23 خرداد 1397، کدخبر: 4319933 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
چقدر توانسته اید به هنرمندان کمک کنید و گره از کارشان باز کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
این زمینه ها باید به اینها یی که تحت پوشش کمیته امداد هستند اموزش داده شود تا بوانند خودکفا بشوند در زمینه اقتصادی
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین