پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۳۴۳۶۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
در حاشیه سومین کنگره بین‌المللی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوئیس ، سلیمان پاک سرشت معاون وزیر کار کشورمان و مائورو دلمبریجو معاون وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوئیس دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار پاک سرشت ضمن معرفی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و تشریح ساختار و ظرفیت‌های آموزشی آن به تدوین طرح اصلاح نظام آموزش‌های مهارتی در ایران اشاره و بر نقش توسعه راهبردی در حوزه آموزش‌های مهارتی تاکید کرد.

شعار سال: در حاشیه سومین کنگره بین‌المللی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوئیس ، سلیمان پاک سرشت معاون وزیر کار کشورمان و مائورو دلمبریجو معاون وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوئیس دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار پاک سرشت ضمن معرفی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و تشریح ساختار و ظرفیت‌های آموزشی آن به تدوین طرح اصلاح نظام آموزش‌های مهارتی در ایران اشاره و بر نقش توسعه راهبردی در حوزه آموزش‌های مهارتی تاکید کرد. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای درعین حال تربیت مربی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از مهم‌ترین اقدامات لازم در این طرح دانست و همکاری طرف سوئیسی در این زمینه را خواستار شد.

مائورو دلمبریجو، معاون وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوئیس نیز در این دیدار به معرفی سیستم آموزشی سوئیس پرداخت و گفت: ما بخش‌های مختلفی برای تربیت مربی، تدوین محتوا و آزمونگری داریم و تجربیات همکاری بین‌المللی خوبی با اروپای شرقی، هند و آفریقا داشته‌ایم. او با اشاره به نقش پررنگ بخش خصوصی و صنایع سوئیس در ارائه آموزش‌های مهارتی درباره تدوین آموزش‌ها، گفت: مرکز آمار سوئیس و موسسه فدرال آموزش‌های فنی و حرفه‌ای SFIVET اطلاعات مربوط به وضعیت بازار کار و آموزش‌های ارائه شده را به وزارت مربوطه می‌دهد و براساس این اطلاعات قوانین مورد نیاز تدوین می‌شود. توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه در راستای اصلاح نظام آموزش‌های مهارتی در ایران و همچنین گسترش همکاری در زمینه نظام ارتباطی بین بازار کار و آموزش، گردآوری اطلاعات بازار کار، چارچوب صلاحیت حرفه‌ای و مشاغل سبز از دیگر محورهای این دیدار بود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 22 خرداد 97، کد مطلب: 19433، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین