پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۳۸۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳
وزیر نیرو با بیان اینکه میزان بارش‌ها به طور متوسط نسبت به سال گذشته حدود ٢٧ درصد کمتر است، گفت: بخشی از کمبودهای بارشی در فصل زمستان جبران شده است.
شعارسال: رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص بارش‌های اخیر و تاثیر آن بر خشکسالی، گفت: طبیعتا بارش‌ها تاثیر گذار هستند اما در ۶ ماه ابتدای سال آبی یعنی پاییز و زمستان گذشته در وضعیت نامناسبی بودیم و تا پایان اسفند فقط ۱۰۰ میلیمتر بارش در سطح کشور داشتیم.

وی ادامه داد: در فصل بهار با بارش‌هایی که صورت گرفت، این کمبود بارندگی به مقدار زیادی جبران شد اما به طور متوسط نسبت به سال گذشته حدود ۲۷ درصد از میزان بارش‌ها کاشته شده است. در برخی مناطق شرایط بارندگی بسیار کمتر از این است، مثلا استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان و فارس تا ۷۵ درصد کم بارشی را نسبت به سال گذشته دارند که تمهیداتی را برای تامین آب شرب این استانها اندیشیده‌ایم.

وزیر نیرو در خصوص استان‌های شمال غرب و غرب کشور نیز گفت: در این استان‌ها شرایط خوب است و در برخی مناطق تا حدود ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش بارندگی داریم. اما آن چیزی که اهمیت دارد این است که با کمک همه مردم بتوانیم شرایط قابل قبولی را به وجود بیاوریم و دچار مشکل نشویم.

اردکانیان با مرتبط دانستن بارش‌ها در میزان تولید برق، گفت: بر اساس برآوردها، ۵ هزار مگاوات نسبت به مصرفی که پیش بینی کرده‌ایم، کاهش تولید داریم. راه حل مشکل آب شرب و برق در دست مردم است.

وی ادامه داد: اگر به طور جدی به مسئله اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از بد مصرفی بپردازیم، اطمینان دارم در بخش برق و آب شرب، تابستان بدون مشکلی را پشت سر خواهیم گذاشت.

وزیر نیرو همچنین در واکنش به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر کمک به مردم ایران برای مقابله با کم‌آبی، گفت: هدف از این اظهارات، توسعه تنازع بر سر آب است اما مردم ایران هیچ وقت در زمین این رژیم غاصب بازی نکرده است. سرنوشت این رفتار هم متفاوت از بقیه پنبه دانه‌هایی که در چهار دهه گذشته در خواب مصرف کردند، نخواهد بود.

وی ادامه داد: نخست وزیر این رژیم یا هر فرد دیگری که در ارتباط با بحث مدیریت آب ادعا دارد، می داند ایران از جمله کشورهایی است که سابقه چندهزار ساله اش در مدیریت آب به رسمیت شناخته شده است و از این نظر ما می‌توانیم منبعی برای سایر نقاط دنیا باشیم و روش ها و شیوه های سازگاری با کم آبی و استفاده بهینه از آب را ترویج دهیم.

اردکانیان با بیان اینکه مشکلاتی داریم و نیازمند استفاده از فناوری های جدید هستیم، خاطرنشان کرد: ما یک کشور عضو رسمی جامعه بین الملل هستیم و طبیعتا دسترسی کافی به همه ابزارها و فناوری ها در این زمینه ها را داریم و محدودیتی از این حیث وجود ندارد.

وزیر نیرو با اشاره به امضای قرارداد صلح در سالهای دور بین رئیس دولت وقت فلسطین و نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی، گفت: همان زمان هم اصلی ترین مواد قرارداد و پیوست های آن مرتبط با آب بود؛ در آن زمان نیز به دنبال آن بودند تا با استفاده از علم روز بتوانند حق آبه‌های رسمی و قانونی کشورهای عربی را به نوعی نادیده بگیرند. به نوعی تئوریزه کردن تنازع و جنگ آب را رژیم صهیونیستی آغاز کرد.

وی ادامه داد: احتمالا اکنون هم با توجه به بعضی بی مبالاتی هایی که برخی از تریبون داران ما از خود نشان داده اند، شاید به هوس افتاده اند از طریق فعالیت هایی بتوانند تنازع بر سر آب را توسعه دهند و به این طریق اطلاعاتی در مقیاس استان ها، شهرها و روستاها را جمع کنند و بدانند که بر سر آب و کم آبی چه اختلافاتی وجود دارد.

اردکانیان تاکید کرد: وظیفه کسانی که دسترسی به تریبون دارند این است که مراقبت بیشتری داشته باشند و موضوع حساس آب را از لیست موارد رقابت های سیاسی و اجتماعی خود خارج کنند و اجازه دهند مسئولان مستقیم این کار، با کمک مردم مسایل را حل کنند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری  مهر، تاریخ انتشار: 23خرداد 1397 ، کدخبر: 4320164 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
مسئله کمبود بارش هارا میتوانیم با مدیریت مصرف درست تا حدودی حل کنیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
امیدواریم نظام استفاده از آب در ایران دچار یک تحول اساسی شود هرچه سریع تر
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
یک نفر اومده یه حرفی زده
مردم ما از نخست وزیر رژیم صهیونیستی نفرت دارند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین