پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۳۴۳۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴
شورای اقتصاد شرایط جدید درباره اقساط وام‌های دریافتی مؤسسات و شرکت‌های دولتی را مصوب کرد که بر اساس آن وجه التزامی علاوه بر سود متعلقه از شرکت‌های دولتی که در پرداخت اقساط تاخیر دارند دریافت می‌شود.

شعارسال:‌ شورای اقتصاد شرایط جدید درباره اقساط وام‌های دریافتی مؤسسات و شرکت‌های دولتی را مصوب کرد.

این مصوبه که از سوی محمدباقر نوبخت به وزارت امور اقتصادی و دارایی خطاب شده، آمده است:‌ شورای اقتصاد در جلسه مورخ 1397/3/7 درخواست شماره 244094/ 55 مورخ 1395/12/18 وزارت امور اقتصادی و دارایی درخصوص اصلاح آیین‌نامه اصول سیاست‌ها و ضوابط موضوع بند (7) ماده (3) قانون برنامه و بودجه موضوع مصوبه شماره 895/ 34 مورخ 1376/8/26 شورای اقتصاد را به استناد ماده (32) و (33) قانون برنامه و بودجه کشور مصوب 1351/12/10 مجلس را بررسی و به شرح ذیل اصلاح و مورد تصویب قرار داد.

متن ذیل به عنوان ماده به آیین‌نامه اصول و سیاست‌ها اضافه می‌شود.

۱- هیات مدیره موسسات و شرکت های دولتی مکلفند در بودجه سنواتی خود میزان اقساط وام‌های دریافتی را درج نمایند.

۲- وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است از طریق سازمان امور مالیاتی و خزانه‌داری کل کشور نسبت به وصول اقساط وام‌های دریافتی شرکت‌ها و موسسات تا تسویه کامل اقدام نماید.

متن ذیل به عنوان تبصره الحاقی ذیل ماده (7) آیین‌نامه اصول و سیاست‌ها اضافه می‌گردد.

۱-وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است در صورت تاخیر دستگاه‌های اجرایی مشمول در پرداخت اقساط وام،‌ وجه التزامی معادل نرخی که توسط شورای پول و اعتبار تعیین می‌گردد را علاوه بر سود متعلقه،‌ محاسبه و توسط سازمان امور مالیاتی و خزانه‌داری کل کشور از دستگاه اجرایی مشمول اخذ نماید.

تبصره: دریافت وجه التزام برای قراردادهای منعقد از تاریخ ابلاغ این مصوبه به بعد قابلیت اجرایی خواهد داشت.

۱- وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است گزارش وام‌های دریافتی هر یک از دستگاه‌های اجرایی را به تفکیک هر طرح حداکثر ظرف مدت یک ماه برای ارائه به شورای اقتصاد به دبیرخانه شورای اقتصاد ارسال نماید.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری  فارس، تاریخ انتشار: 23خرداد 1397 ، کدخبر: 13970323000571 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
امیدواریم دولت در این مقوله ورود پیدا کند و با این ها برخورد قاطعی را بکند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
این حرکت میتونه به تنفع بانکداری کشر رقم بخوره و شرایط ر بهبود ببخشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین