پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۳۴۴۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، ولی‌الله سیف در جلسه هماهنگی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور مدیران عامل بانک‌های کشاورزی، پست بانک، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید با موضوع بررسی ساز و کار اجرایی برنامه اشتغال روستایی و عشایری برگزار شد.

شعار سال: به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، ولی‌الله سیف در جلسه هماهنگی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور مدیران عامل بانک‌های کشاورزی، پست بانک، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید با موضوع بررسی ساز و کار اجرایی برنامه اشتغال روستایی و عشایری برگزار شد با بیان اینکه انسجام فکری در مجموعه دولت درخصوص این برنامه وجود دارد، اظهار کرد: طی این برنامه، منابع به‌صورت هدفمند و حساب شده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و قرار است فرصتی در اختیار روستاییان و عشایر کشور قرار دهد.وی افزود: براساس مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی مقرر شد معادل ریالی ۱۲ هزار میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل در اختیار متقاضیان روستایی و عشایری قرار گیرد که سهم صندوق توسعه ملی شش هزار میلیارد تومان و سهم بانک‌های عامل نیز شش هزار میلیارد تومان است. از این میزان تاکنون سه هزار میلیارد تومان ازسوی صندوق توسعه ملی در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفته است.

وی با اعلام آمادگی کامل بانک‌های عامل در اجرای این برنامه تصریح کرد: با اجرای این برنامه می‌توانیم متناسب با ویژگی‌های منطقه‌ای، طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و عشایری راه‌اندازی کنیم. ولی‌الله سیف در حاشیه نشست بررسی پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی و عشایری در بانک مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: حدود هفت میلیون سکه پیش فروش شده است و به تدریج وارد بازار می‌شود؛ از این رو بابت تعادل عرضه و تقاضای بازار مشکلی نداریم. وی افزود: البته منابع طلای بانک مرکزی نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد و از این رو می‌توان گفت این افزایش بیشتر عامل روانی دارد و می‌تواند به تدریج برطرف شود. رئیس شورای پول و اعتبار تاکید کرد: «شرایط بین‌المللی، مسائل روانی، آسمان ریسمان بافتن و بزرگنمایی برخی مشکلات و مسائلی که ریشه واقعی ندارد» توانسته چنین اثری بگذارد. وی در عین حال افزود: البته این مشکل مختص بازار طلا نبوده و در بازارهای دیگر نیز اثر گذاشته است. سیف در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود بانک مرکزی هر اونس طلا را ۷۲ دلار گرانتر از قیمت جهانی عرضه می‌کند، گفت: چنین مطلبی صحت ندارد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 23 خرداد 97، کد مطلب: 3399816، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
امیدواریم با این طرح هایی که در دست اجرا هستند بسیاری از مشکلات مشاغل روستایی برطرف شوند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین