پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۵۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
قاسم میرزایی‌نیکو عضو کمیسیون شوراهای مجلس درباره تعیین محل‌های مناسب برای برگزاری تجمعات از سوی دولت گفت: در پی قضایای دی ماه اقداماتی صورت گرفت، شهرداری جایی را برای برگزاری تجمعات مشخص و به وزارت کشور هم این محل‌ها را معرفی کرد.
شعارسال: یک عضو کمیسیون شوراهای مجلس درخصوص تعیین محل‌هایی برای تجمعات گفت: باید مشخص شود اگر فردی در محل‌ قانونی تجمعات حضور پیدا می‌کند بعدها مکافات نمی‌کشد و کسی به آن‌ها تعرض نمی‌کند.

قاسم میرزایی‌نیکو درباره تعیین محل‌های مناسب برای برگزاری تجمعات از سوی دولت گفت: در پی قضایای دی ماه اقداماتی صورت گرفت، شهرداری جایی را برای برگزاری تجمعات مشخص و به وزارت کشور هم این محل‌ها را معرفی کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت کشور بعد از معرفی این مکان‌ها به بررسی هر یک از آنها پرداخت، مانند بررسی موقعیت و این‌که تجمعات صنفی، سیاسی و یا اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور برای این امر با احزاب هم مشورت کرد،‌ گفت: روز گذشته این مهم در دولت تصویب شد، معتقدم هر حرکتی در جهت باز شدن فضاهایی که مردم بتوانند با حساب و کتاب حرف‌ها و صحبت‌های خود را بیان کنند و کسانی هم آن‌ها گوش کنند، کار بسیار خوبی است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: هر عملی که به تقویت پایه‌های دموکراسی در کشور کمک کند، به نظرم می‌تواند نقش اساسی داشته و مفید باشد.

وی در پاسخ به این سوال که بحث حفاظت افرادی که تجمع کرده‌اند و حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در این محل‌ها چگونه خواهد بود، گفت: دولت در حال تدوین لایحه برای برگزاری تجمعات اعتراضی و صنفی است،‌ کمیته سیاسی هیات دولت هم روی این موضوع در حال کار کردن است.

میرزایی‌نیکو ادامه داد: باید تمامی ابعاد این لایحه مشخص شود مثلا به افرادی که در تجمعات شرکت می‌کنند، تعرض نشود،‌ اگر فردی در این تجمعات شرکت کرد بعدها مکافات نکشد، حفاظت و رفت‌وآمد افراد چگونه است؟ کسانی که ممکن است به تجمع‌کنندگان اعتراض داشته باشند، باید چگونه رفتار کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1397 ، کدخبر: 413253 ، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
این ها برای چه باید اعتراض کنند در صورتی که میدانند در آینده پلیس با آن ها برخورد میکند
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
من بعید میدانم که امکان اعتراض برای این ها وجود داشته باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین