پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۶۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
منصور همتی، مدیرعامل سردخانه همتی استان آذربایجان غربی گفت: این سردخانه در سه فاز راه‌اندازی شد.

شعار سال: فاز اول در سال 1389، فاز دوم در سال1390 و فاز سوم در سال 1392 احداث شد. در سال 1394 نیز به خرید دستگاه سورتینگ اقدام کردیم. مدیرعامل سردخانه همتی استان آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر مساحت کل مجموعه شش‌هزار مترمربع است که از این سطح زیربنای سردخانه چهارهزارو 400متر و زیر بنای واحد سورتینگ یک‌هزار مترمربع است. سردخانه شامل 12 سالن با ظرفیت چهارهزار و 500 تن است و در حال حاضر در این استان 300 سردخانه فعال وجود دارد. همتی درباره عملکرد واحد سورتینگ این سردخانه گفت: تشخیص رنگ سیب، کیفیت بیرونی و درونی و سایز سیب مهم‌ترین عملکرد دستگاه سورتینگ است. همچنین شش تا هفت‌ماه از سال واحد سورتینگ فعال است که در این زمان در هر ساعت 10 تن سیب سورت می‌شود. با راه‌اندازی این مجموعه برای 12 نفر به‌صورت مستقیم و 120 نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است. این کار‌آفرین استان آذربایجان غربی درباره بازار فروش محصولات سورت شده، عنوان کرد: این مجموعه علاوه‌بر جمع آوری سیب‌های این منطقه سیب مناطق و استان‌های همجوار را نیز سورت می‌کند. روسیه، عراق، هندوستان، پاکستان و افغانستان ازجمله کشورهای هدف جهت صادرات محصولات سورت شده هستند که از بین این کشور‌‌ها صادرات به روسیه از اهمیت بیش‌تری برخوردار است. به گفته وی، در آذرماه سال گذشته یک‌هزارو 500 تن سیب سورت شده به کشورهای مقصد صادر شد. همتی مهم‌ترین مشکل فعالیت این سردخانه را دورریزی ضایعات سیب سورت شده برشمرد و اظهار داشت: به‌دلیل کمبود صنایع فرآوری ضایعات حاصل از سورت اغلب دور ریخته می‌شود یا بعضاً به کارخانه‌های فرآوری، با قیمت هر کیلو300 تومان فروخته می‌شود‌؛ این درحالی است که ما هر کیلو سیب را به مبلغ یک‌هزارو 700 تومان خریداری می‌کنیم. وی افزود: در سه‌ماه اخیر حدود 120تن ضایعات سیب سورت شده را دور ریخته‌ایم که این امر موجب بروز ضرر به مجموعه شده است. در این راستا و برای حل این معضل امیدواریم دولت در بخش فرآوری محصولات کشاورزی سرمایه‌گذاری و صادرات محصولات کشاورزی استان برنامه‌های منسجم تری داشته باشد. مدیرعامل سردخانه همتی بوروکراسی اداری را نیز از دیگر معضلات پیش‌روی این مجموعه عنوان کرد و گفت: در دی‌ماه سال 1394 اقدام به سفارش دستگاه سورت کردم. از زمان ثبت سفارش درپی دریافت مجوزهای لازم جهت احداث محل دستگاه بودم که پس از پیگیری‌های صورت گرفته مجوز تغییر کاربری را از اداره امور اراضی اخذ کردم؛ اما موفق به دریافت مجوز ساخت از اداره مسکن شهرسازی استان برای ساخت سوله به‌منظور نگهداری دستگاه سورت نشدم. در نهایت به‌دلیل این‌که هزینه زیادی بابت خرید دستگاه پرداخت کرده بودم، برای جلوگیری از قرارگیری دستگاه سورت در هوای آزاد به ساخت سوله بدون مجوز اقدام کردم تا از وارد شدن ضرر به دستگاه جلوگیری کنم. وی افزود: حال با وجود این‌که با راه‌اندازی این مجموعه برای افراد زیادی شغل ایجاد شده است؛ اما وزارت مسکن و شهرسازی مبلغ 43 میلیون تومان جریمه برای ما تعیین کرده است و در حکم ابلاغ شده آمده که در صورت عدم پرداخت جریمه تعیین شده انشعابات این مجموعه قطع خواهد شد. که اینگونه اقدامات در راستای حمایت از تولیدات داخلی نبوده و با سیاست های مسیولین در تضاد می باشد.گفتنی است، همتی در پایان از مدیر جهاد کشاورزی و مدیر صنایع تبدیلی در سازمان جهاد کشاورزی استان و همچنین مدیریت شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان غربی تشکر و قدردانی کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه سبزینه، تاریخ انتشار -، شماره: 45967


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
این همه تئورویسین تو کشور داریم ای کاش که یکم مرد عمل هم داشتیم! الان واقعا تا کجا قراره که این بی تفاوتی ها نسبت به کشاورزها ادامه پیدا کنه؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
باید در زمینه فراوری محصولات کشاورزی در دنیا پیش قدم باشیم تا این همه محصولاتمون دور ریخته نشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین