پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۶۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
نماینده مردم مهاباد درمجلس گفت: تنها کارخانه غرب کشور در تولید واکسن تب برفکی مهاباد (روناک) نیز متاسفانه تعطیل شده است؛واکسن تب برفکی با قیمت گزافی از ترکیه وارد شد.

شعار سال: جلال محمود زاده امروز دوشنبه اعلام کرد که تنها کارخانه غرب کشور در تولید واکسن تب برفکی مهاباد به نام روناک تعطیل شده است.

وی افزود: با تعطیلی این کارخانه، واکسن تب برفکی با قیمت گزافی از ترکیه وارد کشور می شود.

محمودزاده با بیان اینکه واکسن وارداتی تب برفکی از ترکیه نه تنها کیفیت لازم را ندارد بلکه قیمت بالایی نیز دارد ادامه داد: شیوع تب برفکی بویژه در جنوب استان آذربایجان غربی بسیاری از دامدران را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.

کارخانه تولید واکسن تب برفکی روناک، به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه های تب برفکی در خاورمیانه، اسفندماه سال 94 با وقفه ای چهار ساله با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مهاباد افتتاح شد.

شرکت تولیدی روناک نخستین شرکت بخش خصوصی در کشور است که در زمینه تولید تولید واکسن تب برفکی با موسسه رازی همکاری می کرد.

در زمان افتتاح این کارخانه اعلام شد که پیش بینی شده سالانه در حدود 50 میلیون دوز واکسن تب برفکی جهت مصرف بازارهای داخلی و خارجی تولید کند.

این کارخانه در زمینی به مساحت، 8/5هکتار و با زیربنای 13000 مترمربع احداث شد. برای احداث این کارخانه 120 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد که 51 درصد آن بخش خصوصی و مابقی توسط سازمان گسترش و نوساز صنایع ایران تامین شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کردپرس، تاریخ 21 خرداد 97، کد مطلب: 16630: www.kurdpress.com



اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
1
0
مرگ بر تروریست های کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
خوب باید مسئولان ذی ربط باید پاسخگو باشن و مجازات بشن و حداقل از الان جلوی این کار خطا گرفته بشه
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین