پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۸۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۰
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی به منظور شناسایی آسیب های اجتماعی، طرح پیمایش ملی خانواده را در کشور اجرا می کند.

شعارسال: ایرج فیضی افزود: در راستای اجرای این طرح مسائلی همچون خشونت، موانع ازدواج و طلاق، تعارضات زناشویی، اختلافات خانوادگی و تمام آسیب هایی که گریبانگیر یک خانواده می شود، مورد بررسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون 50 درصد اجرای این طرح پیمایشی در کشور انجام شده است و امیدواریم بتوانیم به زودی اطلاعات مربوط به این طرح را جمع آوری کنیم.

فیضی یادآورشد: پس از جمع آوری اطلاعات لازم در قالب این طرح، پیش بینی می شود در مدت یک ماه گزارش نهایی طرح آماده شود و برای بهره برداری و استفاده از آمار و اطلاعات در اختیار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این پیمایش با استفاده از سیستم نرم افزاری انجام می شود، تمام اطلاعات مربوط به پرسشگر و همه فعالیت هایی که انجام می دهد، مورد ارزیابی قرار می گیرد و حتی می دانیم که یک پرسشگر در چه زمانی و چه مکانی فعالیت خود را انجام می دهد.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی گفت: اکنون 40 گروه پژوهشی در حوزه های علوم انسانی و اجتماعی در جهاد دانشگاهی فعالیت دارند که حدود 20 گروه از این تعداد در حوزه زنان و خانواده فعال هستند تا ضمن شناسایی بخشی از مشکلات این حوزه، برای رفع موانع و مشکلات موجود طرح های پژوهشی و تحقیقاتی نیز انجام دهند که نمونه آن نیز انجام این طرح پیمایش ملی در حوزه خانواده است.

وی اضافه کرد: همچنین موضوع آسیب شناسی در حوزه علوم انسانی در دانشگاه ها نیز انجام می شود تا بتوان مشکلات این حوزه را شناسایی و راهکارهایی ارائه کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:25خرداد1397 ، کدخبر: 82943510: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
باید از طریق رسانه های ملی خیلی جامع تر به این کار بپردازند.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین