پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۹۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
بسیاری از ما شغل خود را سخت ترین کار دنیا می دانیم. البته شکی نیست که هر شغلی سختی های خاص خود را دارد اما بعضی مشاغل علاوه بر دشواری هایی که دارند، با مخاطرات زیادی هم همراه هستند.
شعارسال: جالب است که بسیاری از شغل هایی که در نگاه اول بی دردسر به نظر می رسند در حقیقت مشکلات و خطرات زیادی دارند. در ادامه به ۱۳ مورد از پر مخاطره ترین مشاغل دنیا می پردازیم.

۱- چوب برها










کارگران چوب بری در حالی که میان زمین و هوا معلق هستند با ابزارهای سنگین و خطرناک چوب بری کار می کنند. اداره ی آمار وزارت کار ایالات متحده امریکا با توجه به نرخ مرگ و میر در این شغل چوب بری، آن را یکی از پر مخاطره ترین مشاغل در این کشور اعلام کرده است. سقوط درختان و بروز اشتباه در هنگام کار با تجهیزات، مهم ترین عوامل مرگ و میر در این شغل هستند.

۲- جوشکاران زیر آب

ارتفاع زیاد و سرو کار داشتن با تجهیزات سنگین و مواد خطرناک و اشتعال زا تنها بخشی از مخاطرات این شغل هستند. اما جالب آنکه یکی از مهم ترین عوامل مرگ و میر در این شغل، سوانح رانندگی است. خستگی مفرط کارکنان و همینطور مسافت زیاد و ایمن نبودن مسیرهای دسترسی به میادین نفتی علل اصلی این تصادف ها هستند.

۳- کارکنان میادین نفتی

ارتفاع زیاد و سرو کار داشتن با تجهیزات سنگین و مواد خطرناک و اشتعال زا تنها بخشی از مخاطرات این شغل هستند. اما جالب آنکه یکی از مهم ترین عوامل مرگ و میر در این شغل، سوانح رانندگی است. خستگی مفرط کارکنان و همینطور مسافت زیاد و ایمن نبودن مسیرهای دسترسی به میادین نفتی علل اصلی این تصادف ها هستند.

۴- دامپزشکان 

اگرچه مسائلی مانند گاز گرفتن حیوانات و بروز عفونت و ابتلا به بیماری های مختلف از مشکلات شغل دامپزشکی هستند اما در کشور استرالیا مشکلات روانی مهم ترین مسأله در میان دامپزشکان است، به طوری که طبق گزارش انجمن دامپزشکی استرالیا احتمال خودکشی در میان دامپزشکان چهار برابر بیشتر از سایر افراد است. علت دقیق این مسأله هنوز مشخص نیست اما عواملی مثل اضطراب بالا، رنج های عاطفی ناشی از کشتن حیوانات (برای نجات آن ها از درد) و مسائل اقتصادی از مشکلات این شغل هستند.

۵- ماهیگیران

ماهیگیری و سایر مشاغل این حوزه در فهرست پر مخاطره ترین مشاغل ایالات متحده ی امریکا قرار دارند. ماهیگیران بر روی آب با عناصر غیر قابل پیش بینی طبیعت سر و کار دارند، به کمک های پزشکی دسترسی ندارد و به امید کسب اندک مزد روزانه ای جان خود را به خطر می اندازند. مهم ترین علت مرگ و میر در این شغل غرق شدگی است.

۶- کارگران ساختمانی

ارتفاع زیاد، کار با تیرآهن ها، ریزش دیوارها، وجود کابل های برق و ابزارهای معلق در هوا تنها بخشی از مخاطرات این شغل هستند. کارگری ساختمان با توجه به نرخ مرگ و میر این شغل، در فهرست پر مخاطره ترین مشاغل ایالات متحده ی امریکا قرار دارد. سقوط از ارتفاع علت اصلی مرگ و میر در این شغل است و قطع اعضای بدن، شکستگی استخوان ها، آسیب های عضلانی و سوختگی مهم ترین صدمات ناشی از کار با تیرآهن ها و قطعات فولادی هستند.

۷- خلبان ها و مهندسین پرواز

اگرچه در سال های اخیر ایمنی خطوط هوایی تجاری افزایش یافته اما نرخ مرگ و میر خلبانان هواپیماهای کوچک تر مثل تاکسی-هواپیماها و هواپیماهای کشاورزی کماکان قابل توجه است. اشتباهات انسانی، مشکلات فنی و تلاطم های هوایی مهم ترین علل مرگ و میر در میان خلبانان و مهندسین پرواز هستند.

۸- کشاورزان

کار کشاورزی تنها به دوشیدن شیر گاوها یا کاشت محصولات محدود نمی شود. کار با تجهیزات سنگین، قرار گرفتن در معرض آفتاب، سر و کار داشتن با حیوانات و مخاطرات کار با مواد شیمیایی، از مشکلات کشاورزان، دامداران و دیگر کارگران این حوزه هستند. کشاورزی یکی از پر مخاطره ترین مشاغل در ایالات متحده ی امریکا، استرالیا و بسیاری از دیگر کشورها است. مهم ترین عامل مرگ و میر در این شغل، سوانح رانندگی است.

۹- کارگران معدن


به طور قطع درآمد این شغل در هیچ کجای دنیا ارزش مخاطرات آن را ندارد. وقوع انفجار، ریزش تونل معدن، نشت مواد شیمیایی، خستگی مفرط، سقوط، برق گرفتگی، وجود گازهای سمی و سر و کار داشتن با بارهای سنگین، برخی از مشکلات شغل کارگران معدن هستند. کشور چین بزرگ ترین صنعت در حوزه ی معدن و همچنین بالاترین آمار مرگ و میر در این شغل را دارد، به طوری که طبق گزارشات ۸۰ درصد از مرگ و میر در معدن های زغال سنگ سراسر دنیا مربوط به کشور چین است و اغلب به دلیل وقوع انفجار رخ می دهد.

۱۰- مأموران پلیس

مهم ترین تفاوت این شغل با دیگر مشاغل، خطر به قتل رسیدن است. هر ساله بخشی از آمار مرگ و میر مأموران پلیس مربوط به موارد به قتل رسیدن آن ها است.

۱۱- رانندگان کامیون

رانندگی کامیون هم یکی از پر مخاطره مشاغل در ایالات متحده ی امریکا است. برخی رانندگان بارهای سنگین و خطرناکی را طی مسافتی طولانی حمل می کنند و از آنجایی که گاهی با خستگی رانندگی می کنند احتمال مرگ بر اثر تصادف بالا می رود. در حقیقت تصادفات رانندگی مهم ترین علت مرگ و میر در این شغل است.

۱۲- بدل کارها

اساس این شغل خطر کردن است و بدل کارها برای انجام کارهای دیوانه واری استخدام می شود که با خطرات زیادی همراه هستند. کارهایی مثل پریدن از ارتفاع زیاد، سقوط با ماشین یا استفاده از سلاح های واقعی می توانند منجر به آسیب بدنی یا حتی مرگ شوند.

۱۳- کارگران فضاهای سبز

اگرچه رسیدگی به پارک ها و فضاهای سبز شغل بی دردسری به نظر می رسد اما طبق گزارش اداره ی آمار وزارت کار ایالات متحده ی امریکا، این کارگران یکی از پر مخاطره ترین مشاغل را بر عهده دارند. سوانح رانندگی مهم ترین علت مرگ در این شغل است اما سقوط از ارتفاع، برخورد با اشیاء معلق و برق گرفتگی هم از دیگر دلایل مرگ و میر این کارگران است.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 26خرداد 1397 ، کدخبر: 6565846،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
بهنظرم معدنچی بودن واقعا کار سختیه و هرلحظه جونت در خظره ن۰ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
این افراد که این همه خطر را برای رزق و روزی متحمل می کنند واقعا قابل تقدیر هستند
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین