پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۳۵۰۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
معاون اسبق حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری تهران در مورد احداث پمپ بنزین گفت: «تنها راه فعال بودن و ورود مردم برای ساخت پمپ بنزین این است که وزارت نفت کارمزدهای خود را بگونه‌ای اصلاح کند که به علت اقتصادی بودن مردم تمایل به سرمایه گذاری داشته باشند.»

شعار سال: یکی از علت‌های اصلی ایجاد ترافیک در تهران کمبود پمپ بنزین است ، تعداد پمپ بنزین برای کلان شهری با این ابعاد گسترده کافی نیست. طبق استانداردهای جهانی متوسط سطح دسترسی به پمپ‌بنزین باید یک‌کیلومتر باشد، اما آمارها نشان می دهد که برای رسیدن به یک پمپ‌بنزین در تهران باید شش الی هفت کیلومتر مسافت را طی کند. این جدای از زمانی است که صرف سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها می‌شود.

حال برای اینکه بدانیم کمبود پمپ بنزین‌ها در ایجاد ترافیک تا چه میزان موثر است و چگونه می‌توان این معضل را حل کرد با سید جعفر تشکری هاشمی به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه آن را خواهید خواند.

سید جعفر تشکری هاشمی معاون اسبق حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که باتوجه پراکندگی پمپ بنزین‌ها در شهر تهران، چیدمان پمپ بنزین‌ها در ترافیک شهری چه میزان تأثیر دارد، بیان کرد: «در تهران با کمبود شدید پمپ بنزین مواجه هستیم؛ ترددهای زیادی برای سوخت گیری در سطح شهر انجام می‌شود که مردم گاها ده‌ها کیلومتر مجبور هستند تا در سطح شهر برای یک سوخت گیری تردد داشته باشند. اگر جبران خدمات از شرکت نفت به نحو شایسته‌ای پیش بینی نشود، نمی‌توان با خدمات سوبسیتی و یارانه‌ای پمپ بنزین راه اندازی کرد.»

وی در ادامه افزود: «پمپ بنزین هم مانند بسیاری از مشاغل دیگر است؛ چرا نگران ساخت یک سوپر مارکت نیستیم؟ به سبب اینکه نظام اقتصادی حاکم بر این شغل بگونه‌ای است که برای سرمایه گذار ایجاد انگیزه می‌کند اما در پمپ بنزین‌ها این نظام اقتصادی حاکم نیست و سرمایه گذاری هم حاضر نمی‌شود که زمین خودش را در اختیار این فعالیت بگذارد. اگر وزارت نفت به نحوی بتواند میزان پولی که به مدیریت پمپ بنزین‌ها داده می‌شود را اقتصادی کند، مانند بقیه مشاغل در سطح شهر زمینه‌هایی فراهم می‌شود که مردم خودشان از ساخت پمپ بنزین استقبال می‌کنند.»

تشکری هاشمی با بیان این مطلب که باید شکل مربوط به راه اندازی پمپ بنزین تغییر پیدا کند، اظهار کرد: «نیازی نیست تا برای ساخت پمپ بنزین زمین‌های چند صد هزار متری وجود داشته باشند بلکه می‌توان پمپ بنزین‌های کوچک را در زمین‌های کوچک احداث کرد که البته این طرح را در گذشته وزارت نفت تهیه کرده بود اما چون نظام جبران وزارت به هیچ وجه اقتصادی نیست، سرمایه گذاران به آن ورود پیدا نکردند و نمی‌کنند؛ این مشکل را هم باید با وزارت نفت حل کرد. کار مزد بنزین باید بگونه‌ای باشد تا سرمایه گذاران به سمت احداث پمپ بنزین بیایند.»

معاون اسبق حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا تعداد پمپ بنزین‌های بسته از فعالان بیشتر است، گفت: «آماری در دست ندارم اما تصور نمی‌کنم که به این صورت باشد. ممکن است برخی به علت کهنه ، بازسازی نشدن، متروکه بودن و ... تعطیل شده باشند. نباید به دنبال راه حل‌های عجیب و غریبی برای ساخت پمپ بنزین بگردیم؛ تنها راه فعال بودن و ورود مردم برای ساخت پمپ بنزین این است که وزارت نفت کارمزدهای خود را بگونه‌ای اصلاح کند که به علت اقتصادی بودن مردم تمایل به سرمایه گذاری داشته باشند.»

حال بهتر است برای جبران کمبود پمپ بنزین از زمین‌های کوچک استفاده کرد و تسهیلات را بگونه‌ای برای سرمایه گذاران ایجاد کرد که به سمت احداث پمپ بنزین بیایند.

اگر در محله خودتان یا در محلات دیگر پمپ بنزین غیرفعال و بسته شده‌ای مشاهده کردید برای ما عکس و فیلم بفرستید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 26 خرداد 97، کد مطلب: 717953: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
هر موقع از ضعف های امکاناتی تهران حرفی به میون میاد من به فکر استان های دیگه ای میفتم که از حق طبیعی خودشون هم محرومن چه برسه به نیاز های فرعی
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
در همین الان هم پمپ بنزین یکی از پر درامد ترین سرمایه گذاری هاست و مسیله اصلنبود زمین مناسب برای این مسیله هست
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین