پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۰۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
استاندار اردبیل به ضرورت تعریف بازار جدید صنعت گردشگری در این استان مطابق با قابلیت‌های آن تاکید کرد.
شعار سال: استاندار اردبیل به ضرورت تعریف بازار جدید صنعت گردشگری در این استان مطابق با قابلیت‌های آن تاکید کرد.

اکبر بهنام جو در جلسه بررسی آخرین طرح‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل قابلیت‌های کم نظیری در حوزه گردشگری داشته و در واقع گردشگری محور توسعه اقتصادی استان است.

وی افزود: ضروری است به منظور جذب و ماندگاری گردشگران بازار جدیدی در صنعت گردشگری اردبیل تعریف شده و طرح های خلاقانه و متفاوت به نسبت سال های گذشته عملیاتی شود.

استاندار اردبیل با تاکید به اینکه گردشگر به دنبال ایده خلاقانه و متفاوت است، متذکر شد: انتظار می رود تمامی دستگاه های اجرایی به این مهم توجه داشته و برای عملیاتی شدن طرح‌های جدید و خلاقانه اهتمام داشته و با اداره کل میراث فرهنگی استان همکاری لازم را داشته باشند.

بهنام‌جو به ضرورت خروج گردشگری استان اردبیل از وضعیت فصلی تاکید و خواستار توجه به مقوله «زمستان بیدار» و بهره گیری از ظرفیت تشکل های مدنی در این خصوص شد.

وی افزود: زمستان بیدار با تخفیف در مراکز اقامتی و آبدرمانی ها و اجرای یک جشنواره عملیاتی نمی شود و ضروری است برنامه های خلاقانه اجرا کرد تا بتوان نسبت به جذب و ماندگاری مسافران اقدام کرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت صیانت و حفاظت از آثار طبیعی و تاریخی استان افزود: به عنوان مثال در موضوع شهربری لازم است طرح جامع ساماندهی عملیاتی شود و حتی مراکز اقامت موقت و طولانی مدت برای گردشگران پیش بینی شود.

استاندار اردبیل با تاکید به اینکه اجرای سازه پوششی در شهریری ضروری است، ادامه داد: در عین حال ضروری است اجرای سازه آسیبی به طبیعت منطقه وارد نسازد و زیبایی بصری مناسبی داشته باشد.

بهنام جو به ضرورت ساماندهی بقعه شیخ کلخوران نیز اشاره و تصریح کرد: در این اثر تاریخی نیز اجرای فضای سبز استاندار و شکیل مورد تاکید است و در عین حال لازم است  احداث مراکز اقامتی در پیرامون این بنای تاریخی مطالعه شود.

وی با اشاره به ضرورت رفع موانع توسعه گردشگری استان ادامه داد: استانداری آماده حمایت از طرح های مختلف گردشگری کودک و گردشگری طبیعت است و لازم است از فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران حمایت لازم صورت گیرد تا ایده های خلاقانه را بتوان پیاده سازی کرد.

به گفته استاندار اردبیل در این استان احداث هتل های پنج ستاره نیز ضروری است و انتظار می رود موانع حضور سرمایه گذاران رفع شود تا بتوان هتل های استاندارد احداث کرد.

وی خواستار پیگیری احداث پیست های اسکی نیز شد و تاکید کرد: اردبیل ظرفیت کم نظیری در گردشگری کوهستان دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

بهنام جو تدوین بسته سرمایه گذاری گردشگری در این استان را اقدام مثبتی توصیف کرد و خواستار حمایت واقعی سرمایه گذاران استان شد.

وی با اذعان به برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری در اردبیل این رویداد را فرصت مناسبی برای معرفی قابلیت های استان و جذب سرمایه گذاران دانست.

در این جلسه معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نیز با تاکید به توانمندی استان در حوزه گردشگری خواستار جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی شد.

بهروز ندایی متذکر شد: لازم است مکاتبات مستمری با سازمان میراث فرهنگی عملیاتی شود تا بتوان زمینه جذب و نگه داشت سرمایه گذاران را فراهم ساخت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: 27 خرداد 1397، کدخبر: 633949 ، www.ilnanews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
استان های ترک زبان ما واقعا نیاز به پیگیری های جدی در زمینه گردشگری هستند
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
در زمینه دامپروری همیشه اردبیل سرامد بوده
نباید بگذاریم توریسم ما رو از زمینه های دیگه غافل کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین