پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۰۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
عزت الله آمره ای اظهار داشت: استان مرکزی در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد و حتی اگر بارندگی در حد متوسط هم باشد در استان با تنش آبی روبرو هستیم.
شعار سال: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی و شرب نیازمند بازنگری و اصلاح است تا حداقل هدر رفت آب و حفظ منابع آبی موجود محقق شود.

عزت الله آمره ای اظهار داشت: استان مرکزی در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد و حتی اگر بارندگی در حد متوسط هم باشد در استان با تنش آبی روبرو هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی افزود: در رابطه با صرفه جویی در مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف در تمام بخش ها، اهمیت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی را نباید نادیده گرفت، در این زمینه تاکنون در استان مرکزی ۶۰هزار دانش آموز تحت آموزش های لازم قرار گرفته اند و این برنامه تداوم دارد.

* لزوم اصلاح الگوی مصرف در بخش آب شرب

آمره ای بیان کرد: در کنار بخش کشاورزی که میزان مصرف و هدر رفت آب آن تا حد زیادی باید کاهش پیدا کند، در حوزه آب شرب شهری نیز نیازمند بازنگری در نحوه مصرف هستیم، چراکه قیمت تمام شده تامین این آب بالا است، بنابراین صرفه جویی در تمام حوزه های خانگی، کشاورزی و صنعتی باید مدنظر قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی خاطر نشان ساخت: شیوه مصرف ما نیاز به بازنگری جدی دارد، تامین آب‌ جدید بدون اصلاح شیوه‌های مصرف کارساز نخواهد بود و ادامه این روند مشکلات ما را در آینده دشوارتر خواهد کرد.

* وجود ۱۳ هزار حلقه چاه آب در استان مرکزی

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار حلقه چاه آب در بخش صنعت، کشاورزی و شرب در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد، بیش از دو هزار و ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه بهره برداری هستند.

گفتنی است طبق ارزیابی های صورت گرفته، ۹۲ درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، ۳.۵درصد در بخش صنعت و ۴.۵درصد نیز در بخش شرب به مصرف می رسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 27 خرداد 1397، کدخبر: 4321982 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
نتیجه اقدامات شما چی شده است؟ چرا گزارش عملکرد نمی دهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
در بخش کشاورزی 90 درصد است در شرب تنها ده درصد
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین