پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۰۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷
میزان بارش‌های ثبت‌شده از ابتدای سال آبی جاری تا عصر روز بیست‌وپنجم خرداد به ۱۶۶.۱ میلی‌متر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهشی ۲۶.۴درصدی داشته است.
شعارسال: بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، مجموع بارشهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر 96) تا ساعت 18:30 روز بیست و پنجم خرداد به 166.1 میلی‌متر رسید.

از مجموع 166.1 میلی‌متر بارش ایران، 7.7 میلی‌متر در 25 روز ابتدایی خردادماه 97 باریده است، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل (اول تا بیست و پنجم خرداد 96) تنها 0.5 میلی‌متر بارش در ایران ثبت شده بود.

ثبت 165 میلی‌متر بارش در سال جاری در حالی است که مقدار بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته 225.8 میلی‌متر ثبت شده که مقایسه این دو رقم، نشان‌دهنده کاهش 26.4درصدی بارشها در سال جاری است.

 امسال دیگر کم‌بارشترین سال نیم قرن اخیر نیست

همچنین میزان بارشهای ایران در مدت مشابه در 49 سال گذشته (درازمدت) به‌طور متوسط 236.1 میلی‌متر بوده که در مقایسه با میزان بارشهای سال جاری، از کاهش 29.6درصدی بارش‌ها در سال آبی 97 ــ 96 حکایت دارد.

در این مدت پربارش‌ترین نقطه کشور "رامسر ــ صفارود" در استان مازندران با ثبت 958.5 میلی‌متر بارش و کم‌بارش‌ترین نقطه کشور "هوشک ــ سراوان" در استان سیستان و بلوچستان با ثبت 3.3 میلی‌متر بارش بوده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری  تسنیم، تاریخ انتشار: 27خرداد 1397 ، کدخبر: 1751029،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین