پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۳۵۲۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۸
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: شورای شهر با این موضوع که مطالعات بوستان ولایت از صفر آغاز شود مخالف است و نباید با پروژه های شهری سلیقه ای برخورد کرد .
شعارسال: زمین های میانی بوستان ولایت سال ها است که بلاتکلیف است. از سال ۹۰ که با انتقال پادگان قلعه مرغی به خارج از محدوده شهری در جنوب شهر تهران این زمین ها آزاد و دور تا دور آن را تبدیل به بوستان شد، تا به امروز.

در دوره گذشته مدیریت شهری مطالعات جامعی برای ساماندهی این زمین های بایر انجام شده بود که با تغییر مدیریت و حضور مهدی حجت در معاونت شهرسازی این طرح کنار گذاشته شد. مخالفت صد در صدی حجت با طرح گذشته سبب شد در بودجه ۹۷ شهرداری دوباره برای مطالعات این زمین بودجه ای پیش بینی شود. به نظر می آید با تغییر مدیریت در معاونت شهرسازی می توان برای ساماندهی این زمین ها از طرح گذشته نیز استفاده کرد.

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا با انجام مجدد مطالعه ساماندهی بوستان ولایت مخالف است، به مهر گفت: طرح مطالعاتی کاملی برای زمین های بوستان ولایت انجام شده است اما با تغییر مدیریت‌ها در برخی از معاونت‌های شهرداری اشخاص اعمال سلیقه می‌کنند و مطالعات گذشته را بدون اینکه با رویکرد واقع‌بینانه بررسی کنند، کنار می‌گذارند و تصمیم می‌گیرند مطالعات جدیدی در این زمینه انجام دهند.

وی ادامه داد: در دوره مدیریت شهری گذشته درخصوص بوستان ولایت با رویکرد صیانت از فضای سبز و با توجه به مفاد طرح تفصیلی مطالعات کاملی انجام شد. این مطالعات در کمیسیون شهرسازی و معماری شورا و کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران ارائه شد و بیشتر اعضای جلسه با چارچوب این مطالعات موافقت کردند گرچه نظراتی هم با رویکرد اصلاحی داشتند.

به گفته رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در زمان مدیریت مهدی حجت معاون سابق شهرسازی شهرداری، شاهد بودیم که دستور داد مطالعات مربوط به بوستان ولایت از صفر انجام شود که شورای شهر با این موضوع مخالفت کرد زیرا معتقد بودیم که مطالعات انجام شده قابل توجه است و نقاط قوت دارد. معاون شهرسازی جدید نیز باید این موارد را بدون جانب‌داری ارزیابی کند و اگر طرح مطالعاتی بوستان ولایت ایراداتی دارد، آن‌ها را برطرف کند اما اینکه کل مطالعات را کنار بگذاریم و از صفر شروع کنیم با توجه به محدودیت‌هایی که در حوزه درآمدی شهرداری وجود دارد به مصلحت شهرداری نیست. شورا نیز این موضوع را قطعا دنبال می‌کند.

به گزارش مهر، در طرح قبلی بوستان ولایت ۵ نوع «کاربری بی‌رقیب» برای این زمین ۲۰۰ هکتاری پیش بینی شده بود. قرار بود مجموعه‌ای از کاربری‌هایی که در شرایط فعلی امکان ایجاد آنها در سایر مناطق پایتخت تقریبا غیرممکن است، تعریف و عملیاتی شود. رویکرد تعیین شده برای این زمین، اجرای پروژه‌های محله‌ای، منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای، ملی و فراملی بود که به شکل کاربری‌هایی همچون «کمپ هتل‌های مجهز، فضاهای شهری انحصاری و بی‌سابقه، بزرگ‌ترین تالار شهر، دهکده سلامت و همچنین مراکز اداری و خدماتی» ساخته شود.

همچنین تفاهم نامه ای نیز با وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی در خصوص ساخت بزرگ ترین بیمارستان هسته ای بسته شده بود.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 26 خرداد 1397 ، کدخبر: 4321923 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
این بلاتکلیفی ها همش حاصل مدیریت های ضعیف و غفلت مآبانه ست که خیلی وقته کشور دچارش شده
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
خوب قوه قضاییه به میان بیاید و این معضل رو رفع کند
یا یک کاری رو کامل انام بدهید یا نمی توانید انجام ندهید
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین