پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۳۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
معاون علمی فناوری رییس جمهور گفت: دانشگاه‌ها باید با فروش فناوری شرکت‌ها و فعالیت دانشجویان به درآمدزایی برسند .
شعارسال سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در آئین افتتاحیه مرکز رشد نوآوری نصیر که صبح امروز در دانشکده مکانیک و صنایع مواد دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد، گفت: امروز فرصتی پیش آمد تا در خدمت دانشگاه خواجه نصیر باشیم، دانشگاه خواجه نصیر دانشگاهی پیش روست و در سال های اخیر فعالیت های خوبی مانند ایجاد مرکز رشد و تمرکزی بر فعالیت های تجاری سازی، ثبت ایده در راستای تبدیل به محصول را ارائه داده است

وی در ادامه گفت: زمانی که یک دانشجو محصولی را اختراع می کند باید مراحلی را طی کند تا به امکانات دسترسی داشته باشد لزوما امکانات فقط در زمینه مالی نیست و باید یک اکوسیستم و زیست بومی در این راستا شکل گیرد.

سورنا ستاری گفت: دانشگاه ها باید به مرحله ای برسند که درصد قابل توجهی از درآمدهای آنها از محل فروش فناوری های شرکت های دانش بنیان و فعالیت دانشجویان که بزرگترین سرمایه های دانشگاه است تامین شود زمانی که این مراکز در دانشگاه آغاز به کار می کنند منابع مالی آنها نیز باید به دانشگاه ها بازگردد زیرا مراکز نوآوری در دانشگاه ها درآمدزا هستند.

وی با اشاره به سهم شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها افزود: دانشگاه ها باید در شرکت های دانش بنیان سهام داشته باشند تا بخشی از درآمد فروش فناوری به دانشگاه بازگردد و این امری مهم است که باید در دانشگاه ها شکل بگیرد.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: فعالیتی که دولت می تواند انجام دهد این است که در زیرساخت های این اکوسیستم (مرکز نوآوری رشد) سرمایه گذاری کند.

وی در ادامه گفت: ما به عنوان دولت نباید در فرآیند شرکت های دانش بنیان ورود کنیم. اینکه شرکت ها کمک مالی از دولت داشته باشند سبب رقابت آنها با یکدیگر می شود و آنان دیگر با محیط های بیرون از دانشگاه ها توان رقابت ندارند. خارج از دانشگاه ها صدها شرکت های داخلی و خارجی وجود دارد که شرکت های داخل دانشگاه باید با آنها رقابت کنند.

وی در ادامه گفت: ما قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را داریم که شامل حمایت های گسترده ای برای شرکت های داخل مراکز نوآوری و مراکز رشد می شوند.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ساخت زیست بوم ها در دانشگاه گفت: ما باید یک زیست بوم در داخل دانشگاه ها ایجاد کنیم تا از این راه شرکت ها تقویت شوند و واقعیت امر این است که روسای دانشگاه ها و مسئولان تصمیم گیر در داخل دانشگاه باید به این نتیجه برسند که دانشگاه ها باید به زیست بوم متصل شوند که این اتفاق سبب حمایت از مراکز نوآوری هم خواهد شد زیرا این مراکز در دانشگاه ها استانداردهای بالایی دارند و سبب جذب دانشجو در دانشگاه ها می شوند. شرایط کنونی این مراکز با تصور ایده آل فاصله دارد که این فاصله نباید لزوما توسط دولت تامین شود، این فاصله باید توسط سرمایه گذاری های بخش خصوصی و دانشگاه، مراکز رشد تامین شود.

وی در خصوص بیمه شرکت های دانش بنیان گفت: تفاهم نامه خوبی با ربیعی در این زمینه منعقد شده که در هفته آینده آئین نامه آن ابلاغ می شود و از سوی سازمان بیمه جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده و قرار است که بیمه فعالیت شرکت های دانش بنیان را تسهیل کند، یک زیست بوم برای شرکت های دانش بنیان ایجاد شده که بخشی مربوط به مسائل مالیات، گمرک، دسترسی به تسهیلات ارزان قیمت ایجاد شد است.

وی در خصوص قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان عنوان کرد: قانون حمایت از شرکت ها هفت پایه ثابت دارد و من خرسندم که بیمه یکی از پایه های اصلی آن است ما در این راستا از شرکت های دانش بنیان حمایت می کنیم زیرا یکی از موضوعات بهبود محیط کسب و کار شرکت های دانش بنیان بیمه است.

وی در خصوص بیمه ریسک محصولات دانش بنیان گفت: بیمه ای که برای شرکت ها در این زمینه در نظر گرفته شده براساس تفاهم نامه صورت گرفته و قرار است در تهران دو مرکز تخصصی در این زمینه ایجاد شود و شرکت ها باید به این مراکز مراجعه کنند.

سورنا ستاری گفت: از ارزیاب های بیمه متخصصان شرکت های دانش بنیان هستند که بسیاری از مسائل را مرتفع کردند که براساس تفاهم نامه صورت گرفته و آئین نامه ای که ابلاغ می شود به تسهیل امور می پردازند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 28خرداد 1397 ، کدخبر:  691794،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
از مسئله فقط یک چیزهایی شنیدی و الان داری مبنای برنامه ریزی قرار می دی؟ خدا خیرت بده اخوی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
دانشگاه ها به صنعت هم رابطه خوبی را ندارند ؛ این مشکل از همان ابتدا در ایران وجود داشته است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین