پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۴۲۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
یک نفر از متهمان ماجرای تجاوز به دختران دستگیر شده و پس از پیگیری هایی که داشته ایم اداره آگاهی ایرانشهر طبق اعترافات فرد دستگیر شده آمار 41 نفر را به بنده داده است.

شعارسال:یک نفر از متهمان ماجرای تجاوز به دختران دستگیر شده و پس از پیگیری هایی که داشته ایم اداره آگاهی ایرانشهر طبق اعترافات فرد دستگیر شده آمار 41 نفر را به بنده داده است.

 همین چند هفته پیش بود که خبر ربایش، قتل و به گواه برخی از رسانه‌های خبری تجاوز به عاطفه بامری دختر بچه ۹ ساله ایرانشهری افکار عمومی را به سمت خود کشاند. نگرانی و خشم از این خبر هنوز باقی مانده بود که مولوی محمد طیب ملازهی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در مراسم عیدفطر از تجاوز به 41 دختر ایرانشهری خبر داد و دادستان عمومی و انقلاب زاهدان و فرماندار ایرانشهر و نماینده ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ضمن تایید موضوع تجاوز، تعداد 41 قریانی را تایید نکرده و تعداد مراجعان و شاکیان را سه نفر اعلام کرده‌اند. وزیر کشور روز گذشته دستور بررسی سریع حادثه را صادر کرده است.

امام جمعه ایرانشهر: اطلاعات تجاوز را از اداره آگاهی ایرانشهر گرفته‌ام

مولوی محمدطیب ملازهی امام جمعه ایرانشهر که نخستین بار خبر تجاوز گروهی به 41 دختر را در نماز جمعه اعلام کرده است، به خبرنگار رویداد۲۴ می‌گوید: خوشبختانه یک نفر از متهمان ماجرای تجاوز به دختران دستگیر شده است و پس از پیگیری‌هایی که داشته‌ایم اداره آگاهی ایرانشهر طبق اعترافات فرد دستگیر شده آمار 41 نفر را به من داده است.

وی در ادامه می‌گوید: علاوه بر اداره آگاهی ایرانشهر، خانواده یکی از قربانیان تجاوز هم پس از مراجعه برای پیگیری پرونده و پس از ارائه اطلاعات انتظامی به آنان، تعداد 41 قربانی را تایید کرده‌اند و صحبت و آمار من هم بر همین اساس بوده است.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر می گوید: شهرستان ایرانشهر مرکز جغرافیایی سیستان و بلوچستان است و همچنین به دلیل موقعیت آن، بسیار مهاجرپذیر است و از هر خانواده و هر فرهنگی در این شهرستان زندگی می‌کنند بنابراین باید به این موضوع توجه کرد که این مهاجرپذیری در جریان تجاوز بی تاثیر نبوده است.

متهم تجاوز سرمایه‌دار است

او در خصوص نام و پیشینه متهمان این ماجرا می‌گوید: نمی‌توانیم نام افراد را ببریم اما می‌توانم بگویم فرد دستگیر شده سرمایه‌دار است و همانطور که می‌دانید در بسیاری از مواقع افراد قدرتمند و پولدار در کنار هم جمع می‌شوند و با بی خردی جامعه‌ای را از اخلاقیات تهی می‌کنند.

فرماندار ایرانشهر: تجاوز گروهی به 41 دختر، حلقه‌های گسترده‌تری دارد

نبی بخش داوودی فرماندار شهرستان ایرانشهر که رییس شورای تامین نیز هست به رویداد۲۴ می‌گوید: تا زمانی که مراحل شناسایی و بررسی ابعاد مختلف ماجرای تجاوز به دختران طی نشود نمی‌توان راجع به آن اظهار نظر کرد. در اعترافات اولیه تعداد 41 نفر ذکر شده است که البته این آمار هنوز رسمی نیست.

او با بیان اینکه یک نفر از متهمان دستگیر شده و طی بازجویی‌های متعدد به دنبال دیگر حلقه‌های این ماجرا هستیم، به سنت‌های مردم ایرانشهر اشاره می‌کند و می‌افزاید: مردم شریف ایرانشهر تعصبات و سنت‌های خاصی دارند و از هیچ تلاشی برای حفظ این سنت‌ها فروگذار نخواهند کرد.

تجمع ایرانشهر فعلا مسالمت آمیز حل شد

بخش داودی در خصوص تجمع حدود 50 نفر از ساکنان ایرانشهر برای اعتراض به موضوع تجاوز به دختران اتفاق افتاده می‌گوید: این تجمع برای اعتراض و اعلام ناراحتی از این اتفاق بود و مردم خواستار رسیدگی به این مشکل بودند.

او می افزاید: پس از اطلاع از تجمع مقابل درب فرمانداری به میان مردم رفته و برای پیگیری پرونده مجرمان و اشد مجازات آنان قول‌های مساعدی به مردم دادیم و خوشبختانه فعلا موضوع به صورت مسالمت آمیز مرتفع شد.

نماینده ایرانشهر: 4 نفر تا کنون به پزشکی قانونی رفته‌اند

نماینده مردم ایرانشهر ضمن محکوم کردن خاطیان ماجرای تجاوز به دختران می‌گوید: تعداد مشخصی از قربانیان به ما اعلام نشده و نظر نهایی را مقامات قضایی و انتظامی می‌دهند.

محمد نعیم امینی‌فرد می‌افزاید: تاکنون تنها 4 نفر از قربانیان تجاوز، به علوم پزشکی ایرانشهر مراجعه کردند و تحت حمایت‌های روانی، اجتماعی و پزشکی قرار گرفته‌اند. باید از دختران آسیب دیده حمایت شود و از تکرار چنین واقعه‌های تلخی جلوگیری کنیم.

ساختار انتظامی ایرانشهر باید تغییر کند

او تغییر در ساختار و تشکیلات انتظامی ایرانشهر را یک ضرورت می‌داند و قدیمی بودن این ساختار و کم بودن افراد بودمی در این ساختار را یکی دیگر از دلایل چنین اتفاق هایی می‌داند.

امینی فرد بیکاری، حاشیه نشینی، مهاجرت از روستا به شهر و سست شدن بنیان‌های اخلاقی را از دیگر دلایل این ماجرا می‌داند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رویداد24، تاریخ انتشار 28خرداد97، کد خبر: 131214 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
بدبخت خودشو توی چه هچلی انداخته. این جماعت تا اعدامش نکنن، ولش نمی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
چه زمونه ای شده دیگه نمیشه از در بیرون رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
این واقعا باعث تاسف است که چنین خبر هایی را در این جامعه هنوز میشنویم
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
اینکه این شخص از ثروتمندان است نشان می دهد بحث معیشت و نبود شرایط ازدواج عامل مهمی در بی عفتی جامعه است اما مهمترین عامل نیست
بلکه مهمترین عامل تحریک شدن مردان با بی حجابی ها در شهر هاست
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین