پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
خرید لپ تاپ به هیچ وجه کار ساده ای نیست. پارامتر های بسیار زیادی در خرید یک لپ تاپ دخیل اند و پیچیدگی این خرید هم به همین علت است. اما اگر از چند اشتباه رایج و ساده اجتناب کنید می توانید به انتخاب مناسب و خوب نزدیک شوید.
شعارسال: اجازه دهید 5 اشتباه رایجی که معمولا هنگام خرید لپ تاپ ها صورت می گیرد را بررسی کنیم و یاد بگیریم که چگونه از آنها اجتناب کنیم.

خرید مستقیم از نمایندگی بدون چرخیدن در بازار

نمایندگی ها معمولا بالاترین قیمت را برای فروش لپ تاپ به شما ارایه می‌کنند. این گونه فروشگاه ها دستگاه را به قیمتی که خودشان مایل هستند به فروش می‌رسانند و در نتیجه شما همیشه مجبور به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود.

هنگامی که قصد خرید یک لپ تاپ جدید دارید مستقیما سراغ نمایندگی آن نروید، در بازار چرخی بزنید، به چند فروشگاه اینترنتی سر بزنید، چرا که گاهی در چنین فروشگاه هایی قیمت هایی به مراتب مناسب تر از نمایندگی پیدا خواهید کرد. این جستجو شاید همیشه موفقیت آمیز نباشد ولی احتمال پیدا کردن محصولات با قیمت مناسب تر کم نیست. پیشنهاد می شود لپ تاپ asus را در یک فروشگاه اینترنتی مشاهده بفرمایید

هیچ وقت از ظاهر قضاوت نکنید

سالیان سال است که لپ تاپ ها، کی برد و موس تاچ پد دارند اما هیچ پیشرفت جدیدی نکرده اند. بررسی ها نشان می دهد که خریداران جدید به ندرت رابط کاربری را در لیست اولویت های خود قرار می دهند. این مسئله بسیار جای تاسف دارد چرا که اغلب تعاملات ما با لپ تاپ از طریق دست هایمان صورت می گیرد . اپل تنها کمپانی است که این واقعیت را پذیرفته و در فروشگاهایش به خریداران اجازه می دهد مک بوک ها را در دست گرفته ، با کیبوردش کارکرده و در واقع آن را کشف کنند. تفاوت های چشمگیری بین رابط کاربر لپ تاپ های گوناگون وجود دارند و معمولا افراد تمایلی ندارند پول زیادی صرف کنند تا مطمئن شوند کدام یک را می پسندند. قیمت لپ تاپ لنوو در نمایندگی ها و یا برخی دیگر از برند های مشابه می تواند تفاوت چندانی نداشته باشد.

به سایز و اندازه دقت کنید

خریداران معمولا تسلیم جذبه لپ تاپ هایی می شوند که برای نیازهایشان بیش از حد بزرگ – یا بیش از حد کوچک- اند. این لپ تاپ ها مثل همتایانشان عادی نبوده و معمولا جذاب ترهستند. اما لپ تاپ هایی که صفحه نمایشگرشان بزرگتر از 15.6 اینچ باشد بسیار سنگین و حرکت دادن آن دشوار است. در مقابل مدل های زیر 13.3 اینچ نیز خیلی کوچک و کار کردن با آنها ناراحت کننده است.

اگر قابل حمل بودن لپ تاپ برایتان مهم است، به سراغ سیستم هایی بروید که نمایشگرشان بین 13.3 تا 14 اینچ باشد. لپ تاپ های بزرگتر و کوچکتر از این برای کاربران خاص طراحی شده اند. بعضی افراد واقعا به لپ تاپ های کوچک نیاز دارند و برخی هم به جای لپ تاپ دنبال یک ماشین بازی عظیم الجثه می گردند. اما معمولا عمده خریداران به این شکل نیستند.

تهیه دستگاهی با نمایشگر با رزولوشن بالا

آیا شما به نمایشگر لمسی با کیفیت 4K نیاز دارید؟ اگر شما خالق محتوا هستید و با فیلم و عکس سروکار دارید، بله البته که شما نیاز به بهترین نمایشگر خواهید داشت. اما اگر عمده استفاده شما از لپ تاپ کار با نرم افزارهای اداری، مرور ایمیل و … است خرید چنین دستگاهی با چنین رزولوشنی به معنای واقعی تلف کردن پول است.

افزایش رزولوشن دستگاه تنها باعث افزایش قیمت نمی‌شود، این مسئله تاثیر منفی بر عمر باتری می‌گذارد. لپ تاپی با نمایشگر ۱۰۸۰p عمر باتری بالاتر و هزینه کمتری را به همراه خواهد داشت. تبلیغات نباید شما را مجذوب چیزی کند که به آن احتیاجی ندارید.

اگر لپ تاپ بازی می خواهید به بهره وری آن توجه کنید

اگر می خواهید با لپ تاپ خود بازی های سه بعدی جدید را امتحان کنید باید به دنبال GPU خوب از کمپانی انویدیا یا AMD باشید. البته انتخاب های پیش روی شما بسیار متنوع است. نکته مهم این است که این نیاز مهم را در نظر داشته باشید و پاسخ مناسب به آن بدهید.

آخرین درجه GPU که برای بازی طراحی شده، مسلما سریع ترین هم هست اما حتی یک GPU مجزا هم می تواند عملکرد HD 4000 اینتل را دو برابر کند. معمولا برای داشتن گزینه GPU باید 100 تا 200 دلار بیشتر پرداخت کنید، البته برخی از لپ تاپ ها هم با استانداردهای گرافیکی مجزا وارد بازار می شوند. کمپانی هایی هم مانند ایسر و لنوو به خاطر ارائه GPU های سرعت بالا در سیستم های مقرون به صرفه شان معروف اند.

به درگاه های ارتباطی بی توجه نباشید

اولترابوک ها ظاهری جذاب دارند، اما معمولا تنها درگاه ارتباطی آنها یک پورت USB-C است. یک لحظه صبر کنید، آیا نیازی به درگاه کارت SD خوان نیست؟ موس را کجا وصل کنیم؟ تمامی این موارد هنگام خرید یک لپ تاپ جدید مهم هستند، صرفا دنبال خرید جدیدترین و نازک ترین دستگاه بازار نباشید. خرید چنین اولترابوکی به معنی نیاز به حمل دانگل های متعدد برای رفع نیاز به درگاه های متنوع است. آیا برای حمل توده ای از دانگل آماده هستید؟ اگر نیاز به درگاه HDMI یا هر درگاه دیگری دارید، بهتر است لپ تاپی را انتخاب کنید واجد آن باشد تا از خرید و حمل دانگل بی نیاز شوید.

لپ تاپ ایسر می تواند یک انتخاب خوب با توجه به قیمت آن و مواردی که تا اینجا ذکر شد باشد.

عدم توجه به آینده

لپ تاپی که توجه شما را به خود جلب کرده است مطمئنا ویژگی های خوبی برای استفاده امروز دارد، اما آیا در آینده هم این وضعیت پایدار است؟ لپ تاپ ها مانند بسیاری از وسایل الکترونیکی به محض خروج از درب مغازه حکم وسیله دست دوم را پیدا می‌کنند و افت قیمت شدیدی دارند. پس پیش از خرید کاملا نیازهای خود را بسنجید، محصولی را انتخاب کنید که تا چند سال شما را از تعویض دستگاه بی نیاز کند. برخی از لپ تاپ ها امکان ارتقا برخی قطعات سخت افزاری نظیر رم را دارند. چنین دستگاه هایی انتخاب های بسیار اقتصادی به‌شمار می‌آیند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 27 خرداد 1397 ، کدخبر: 97032712495 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین