پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۴۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: طبق آمار موجود تا پایان سال ۹۶ در قالب ۲۵ طرح گردشگری معادل ۷۴ میلیون دلار سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است.
شعارسال: ابوالفضل مکرمی فر ظهر یکشنبه درجلسه با هیات مدیره انجمن سرمایه گذاران افغانستان در ایران اظهار کرد: سرمایه گذاران خارجی دارای مجوز که با نرخ مبادله ای ارز وارد کشورکرده اند تا پایان سال ۹۶ در قالب ۲۵ طرح گردشگری حجم سرمایه ای معادل ۷۴ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند.

وی افزود:در حوزه گردشگری هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد و ما از سرمایه گذاران تمامی کشورهای از جمله افغانستانیها استقبال می کنیم همچنین لازم به ذکر است که در سال ۹۶ افغانستانی ها ۴۴.۵ میلیون دلار در استان سرمایه گذاری کرده اند.

وی تصریح کرد:در سال گذشته سرمایه گذاران کشور افغانستان بیشترین سرمایه گذاری را در استان داشته اند و از ۲۵ طرح گردشگری استان ، ۱۸ طرح مربوط به سرمایه گذاران افغانستانی بوده است.

مکرمی فرادامه داد: از این ۷۴ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی درخراسان رضوی ۴۴.۵ میلیون دلارمربوط به افغانستانی ها بوده است.

وی گفت: این اداره کل آمادگی دارد در چارچوب قوانین حداکثر همکاری را با سرمایه گذاران کشور دوست و برادر افغانستان داشته باشد همچنین لازم میدانم از سرمایه گذاری افغانستانی ها در منطقه گلشهر مشهد،قدردانی می کنم .

وی اظهارکرد: با توجه به درخواست برخی سرمایه گذاران افغانستانی برای ارائه تسهیلات باید گفت که در ایران امتیازاتی برای سرمایه گذاردر قانون پیش بینی شده این است که سرمایه گذاران افغانستانی نیز می توانند از آن بهره مند شوند.

مکرمی فر گفت: ۵ پیشنهاد برای سرمایه گذاری آماده شده و با توجه به پیشینه تاریخی، روابط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه هرات با خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس ایجاد اتوبان مشهد–هرات می تواند تبادلات بین این دوشهر را توسعه و گسترش دهد.

وی ادامه داد : با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای احداث و راه اندازی مرکز ملی گوهرسنگ ها در مشهد و ظرفیت های اقتصادی که در این زمینه وجود دارد و افغانستان نیز در این زمینه استعدادهای خوبی دارد، سرمایه گذاران افغانستانی می توانند در این زمینه ورود پیدا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی گفت: این آمادگی را داریم در صورت تمایل افغانستانی ها آثاراین کشور در موزه خراسان بزرگ به نمایش گذاشته شود.

مکرمی فر تصریح کرد: یکی از فرصت های مهم اقتصادی رستوران افغانستانی های مقیم مشهد است که با سرمایه گذاری افغانستانی ها می تواند انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش رو بودن نمایشگاه بین المللی جهانگردی مشهد، به افغانستانی ها نیز پیشنهاد و درخواست می کنیم در این نمایشگاه شرکت کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 27 خرداد 1397 ، کدخبر: 4322715 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
/مشهد واقعا یکی از استان هاییه که نه تنا میتونه تامین مالی خودش رو بلکه با پول توریسم میتونه استان های همجوار خودش رو هم یه کمکی بکنه
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
پذیرش این سرمایه گذاری ها فوق العادس اما باید دقت بشه که اورده های پایدار داشته باشه برا استان
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین