پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۴۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان از هدف‌گذاری مقابله با بیابان‌زایی در ۲۱ هزار هکتار اراضی استان خبر داد و گفت: مهار بیابان‌زایی نیازمند ۲۰میلیارد تومان اعتبار است.

شعار سال: علی‌نقی حیدریان ظهر یک‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه برای مقابله با بیابان‌زدایی ۲۱ هزار هکتار از اراضی استان هدف‌گذاری شده است، ابراز داشت: اجرای طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی در سمنان نیازمند ۲۰میلیارد تومان اعتبار است که جلب مشارکت مردمی می‌تواند این هزینه را به میزان زیادی کاهش دهد.

وی بابیان اینکه طرح‌هایی نظیر کنترل هرزآب، ایجاد بادشکن، بذرپاشی و نهال‌کاری برای مهار بیابان‌زایی در دست پیگیری است، افزود: سال گذشته پنج میلیارد تومان از میزان ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای برآورد اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی تخصیص یافت که با همین اعتبارات موجود توانستیم اقدامات خوبی را به سرانجام برسانیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه برای رفع اثرات سوء گسترش بیابان با کار و تلاش مداوم به بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ ساله نیاز داریم، ابراز داشت: پدیده خشکسالی و بیابان تدریجی رخ می‌دهد که اگر برای مهار آن چاره‌ای اندیشیده نشود می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری برای شهرهای استان شود.

حیدریان در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در حفظ منابع طبیعی اثرگذار است لذا به منظور جذب خانواده‌ها همایش ترویجی بانوان برگزار خواهد شد و در این بین معتقدیم ارائه آموزش به خانواده‌ها در مهار بیابان‌زایی می‌تواند به حفظ محیط‌زیست و عرصه‌های طبیعی کشور کمک شایانی کند.

وی بابیان اینکه مهار بیابان‌زایی نیاز به کار تدریجی و مستمر همه نهادها و گروه‌های مختلف اجتماع دارد، افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها می‌توانند بیشترین نقش را در ارائه آموزش‌های لازم به مردم داشته باشند لذا امروز باید خطر گسترش بیابان را جدی گرفت و برای رفع آن زمینه مشارکت همه اقشار مختلف مردم را فراهم کرد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 27 خرداد 97، کد مطلب: 4322947، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
این اعتبار به راحتی میتونست توط مدیری با ارتباطات بیشتر تامین بشه ولی خب الان به خاطر نالایقی یکی دیگه ما باید زجر بکشیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
خوب اگر الان این بودجه را اختصاص ندهیم فردا روزی بابید چند برابر برای کم تر شدن ضرر هزینه کنیم
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین