پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۵۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مصرف آب به صورت استاندارد در کشور 150 لیتر برای هر فرد در شبانه‌روز است، گفت: مصرف آب در استان ما 200 لیتر در شبانه روز برای هر نفر برآورد شده است، یعنی هر فرد 50 لیتر آب اضافی از استاندارد کشوری مصرف می‌کند.
شعار سال: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مصرف آب به صورت استاندارد در کشور 150 لیتر برای هر فرد در شبانه‌روز است، گفت: مصرف آب در استان ما 200 لیتر در شبانه روز برای هر نفر برآورد شده است، یعنی هر فرد 50 لیتر آب اضافی از استاندارد کشوری مصرف می‌کند.

«علیرضا ایمانلو» ، با بیان این‌که امروزه مردم باید راهکارهای کاهش مصرف آب در منازل را جدی بگیرند، اظهار کرد: آب سرمایه با ارزش ملی و حیاتی است که با قیمت ناچیزی به مردم ارائه می‌شود، هر فرد باید آن را به‌صورت اصولی و استاندارد مصرف کند.

 وی خاطرنشان کرد: 50 لیتر آب مصرفی مردم استان به صورت هدر رفت بوده، یعنی هر فرد برای شستن ظرف، حیاط خانه، دست و صورت و آبخوری و ... مقداری از آن را به‌صورت هدررفت از دست می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اگر مردم استان با راهکارهای ساده در مصرف آب، حداقل 10 درصد صرفه‌جویی کنند با بحران آب مواجه نخواهیم شد.

 ایمانلو با اشاره به این‌که با فرا رسیدن فصل تابستان همه شهروندان باید راهکارهای کاهش میزان مصرف آب را به کار گرفته و از هدر رفت آب در موارد غیر ضروری جلوگیری کنند، افزود: طبیعتاً در فصل گرما میزان مصرف آب بالا می‌رود از همین‌رو  از مردم خواستار مصرف اصولی و استاندارد آب در این فصل هستیم.

 وی افزود: متأسفانه قسمت اعظمی از آب در مصارف خانگی مربوط به استحمام، شست‌وشوی لباس، دست و صورت و ... به هدر می‌رود، افراد زمانی که دوش می‌گیرند، آب زیادی مصرف می‌کنند که برای رفع این مشکل باید از دوش‌های کم‌مصرف یا نصب محدودکننده‌های جریان روی خط ورودی استفاده کنند.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از توزیع شیرهای کاهنده مصرف آب در استان، خبر داد و گفت: شاید اثربخش‌ترین و کم‌هزینه‌ترین کار در راستای کاهش مصرف آب، مجهز کردن شیرآلات به درفشان‌های کاهنده مصرف آب است، هزینه شیرهای کاهنده نیز بر روی قبض‌های مردم اعمال می‌شود.

ایمانلو با بیان این‌که امروزه آب به‌عنوان سرمایه ملی به راحتی در اختیار ما قرار می‌گیرد، گفت: باید بکوشیم در زندگی روزمره  خود و در هر زمینه آن را به‌صورت استاندارد، مدیریت شده و اصولی مصرف کنیم.

وی افزود: برخی در حین آب خوردن، ساعت‌ها شیر آب را برای خنک شدن آب، باز می‌گذارند در حالی که با ساده‌ترین روش‌ها مانند استفاده از یخ کوچکی می‌توانند آب را خنک کنند، یا آبیاری درختان باغچه باید به‌صورت اصولی و در ساعات شب انجام شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات فرهنگی شرکت آب و فاضلاب در راستای کاهش مصرف آب، خاطرنشان کرد: ساخت کلیپ‌های کوتاه و پخش آن در صدا و سیما و اقداماتی مانند برنامه فرهنگی خانه تکانی برای عید با هدف حفظ این سرمایه ملی انجام شده است. معتقدم برنامه‌های فرهنگی در راستای کاهش صرف آب در میان مردم باید در سطح کلان کشور به صورت نمادین اجرایی شود.

 ایمانلو در بخش دیگر سخنان با بیان این‌که همه تصفیه‌خانه‌های شهری استان در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان بوده و تنها راهبری آن به شرکت‌های خصوصی واگذار شده است، افزود: افراد زیر نظر شرکت‌های خصوصی در تصفیه‌خانه‌ها حقوق و مزایای خود را دریافت می‌کنند و کارگران نیز با شرکت خصوصی سرو کار دارند.

 وی با بیان این‌که فرآیند بهداشتی تصفیه آب در تصفیه‌خانه‌ها توسط وزات نیرو و بهداشت کنترل می‌شود، یادآور شد: آب‌های تصفیه‌شده استان در مقایسه با آب اقصی نقاط کشور از کیفیت خوبی برخوردار است و اگر کوچک‌ترین مورد غیر بهداشتی در تصفیه‌خانه‌ها مشاهده شود، بهداشت و شرکت آب و فاضلاب قطعاً با آن برخورد می‌کنند البته ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم کسی در چنین کار حساسی سلامتی مردم را به خطر بیندازد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که شمار تصفیه‌خانه‌های کوچک و بزرگ در استان ما زیاد است، افزود: از جمله تصفیه‌خانه‌های بزرگ استان دو تصفیه‌خانه نهند و زرینه‌رود برای تأمین آب شرب تبریز و تصفیه‌خانه‌ی مراغه، هشترود، اهر و مرند برای تأمین شرب آب استان فعالیت می‌کنند.

ایمانلو یادآور شد: خوشبختانه وضعیت بارندگی در استان ما نسبت به سال‌های گذشته تقریباً مطلوب بوده، اما هنوز هم با کمبود بارندگی مواجه هستیم، اگر مردم در مصرف آب دقت کافی نداشته باشند ممکن است استان ما نیز در آینده‌ای نه چندان دور دچار بحران آب شود.

وی خاطرنشان کرد: در فصل تابستان، زمانی که درجه هوا به 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد اگر در مصرف آب صرفه‌جویی نکنیم طبیعتاً شبکه و تصفیه‌خانه‌ها با کشش محدود خود دچار مشکل می‌شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397، کدخبر: 97032913756 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
خب وقتی این شرایط بررسی نشه و اسیب شناسی نشه که چرا باید تو ی استان این که سرانه بالا باشه این وضع به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
از مردم فهیم و غیور اذربایجان این نوع اسراف ها بعیده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین