پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۵۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
مــدیـرکل میــراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران گفت: پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان تهران به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد که در همین ارتباط رایزنی‌هایی با استاندار تهران و معاونان استاندار نیز انجام شده تا با ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان تهران، مسیر سرمایه‌گذاری کوتاه شود و سرمایه‌گذار به‌جای مراجعه به 17دستگاه، از طریق پنجره واحد سرمایه‌گذاری موضوعات خود را پیگیری کند.

شعار سال: مــدیـرکل میــراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران گفت: پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان تهران به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد که در همین ارتباط رایزنی‌هایی با استاندار تهران و معاونان استاندار نیز انجام شده تا با ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان تهران، مسیر سرمایه‌گذاری کوتاه شود و سرمایه‌گذار به‌جای مراجعه به 17دستگاه، از طریق پنجره واحد سرمایه‌گذاری موضوعات خود را پیگیری کند.

 دلاور بزرگ‌نیا در نشست خبری گفت: استان تهران دارای ظرفیت‌های مهمی در هر سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است و سعی داریم با برنامه‌ریزی و برگزاری برنامه‌های مختلف این ظرفیت‌ها را به گردشگران داخلی و خارجی و ساکنان تهران معرفی کنیم.

او از بناهای تاریخی به‌عنوان یک ظرفیت مهم در کلانشهر تهران نام برد و گفت: احساس می‌کنم تخریب و از بین رفتن برخی از آثار و بناهای تاریخی از سر ناآگاهی و عدم‌اطلاع‌رسانی است، چراکه حتی اگر با نگاه سودجویانه به این موضوع نگاه کنیم آثار و بناهای تاریخی یک ظرفیت مهم برای درآمدزایی هستند و با تبدیل این بناها به اماکن گردشگری و مراکز اقامتی می‌توان ضمن حفظ این داشته‌های تاریخی ارزشمند، از آنها برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی نیز استفاده کرد.

بزرگ‌نیا با انتقاد از به فراموشی سپرده شدن نمادهای فرهنگی و ریشه‌های تاریخی تهران گفت: نگاه ما از سمت گردشگری به سمت صنعت گردشگری تغییر یافته است ، برهمین اساس چند محور گردشگری در استان تهران تعریف شده که یکی از آنها محور فرهنگی- تاریخی است که نقش مهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

او از توجه به گردشگری رویدادمدار خبر داد و گفت: در استان تهران شاهد برگزاری رویدادهای مهم ملی و بین‌المللی هستیم که ظرفیت‌های مهمی برای جذب گردشگر و رونق گردشگری است؛ ضمن اینکه گردشگری مذهبی نیز محور بعدی است که در برنامه‌ریزی‌های این اداره کل مورد توجه قرار گرفته و حضور 8میلیون زائر و مسافر در شهرری یک ظرفیت مهم برای رونق این حوزه از گردشگری است.

بزرگ‌نیا افزود: یکی از ظرفیت‌های مهمی که در استان تهران مورد غفلت واقع شده، وجود روستاها و مناطق بکر طبیعی است که در همین راستا احداث 100اقامتگاه بومگردی در استان تهران را در برنامه‌های خود داریم که 46 تقاضا هم‌اکنون مطرح شده و 8 پرونده تاکنون نهایی شده است.

او همچنین در پاسخ به سؤالی درخصوص خانه نیما گفت: شهرداری در این خصوص آماده همکاری است و قول خرید این خانه را داده است. خیلی علاقه‌مند هستیم بین خانه نیما در تهران و خانه نیما در یوش ارتباط برقرار شود. موضوعات مختلفی مانند جایزه ادبی نیما را می‌توان با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی این دو خانه تاریخی برگزار کرد. بزرگ‌نیا درخصوص ساخت ‌و سازهای صورت گرفته در باغ نگارستان نیز گفت: این موضوع از طریق حقوقی در حال پیگیری است.

اوگفت: از این به بعد برای پیگیری حقوقی مسائل مرتبط با خانه‌های تاریخی استان تهران، یک وکیل می‌گیریم و مدیر امور حقوقی ما به‌عنوان وکیل موضوع را پیگیری نمی‌کند تا موضوعات به نحو بهتری پیگیری شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار 29 خرداد 97، کدمطلب:20174، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
گردشگری را از تهران باید به استان های دیگر در ایران منتقل کرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین