پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۵۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
مدیرعامل آبفای خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ شهرستان استان در وضعیت تنش آبی هستند، گفت: در افق بلندمدت تمامی شهرستان‌های استان در وضعیت تنش آبی قرار می‌گیرند.
شعار سال: مدیرعامل آبفای خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ شهرستان استان در وضعیت تنش آبی هستند، گفت: در افق بلندمدت تمامی شهرستان‌های استان در وضعیت تنش آبی قرار می‌گیرند.

حسین اسماعیلیان ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: همه ساله در فصل تابستان به ویژه ماه‌های تیر و مرداد با افزایش 50 درصدی مصرف آب به نسبت سایر ماه‌های سال مواجه هستیم و ذخیره‌سازی آب‌های زیرزمینی هم به همان نسبت کاهش می‌یابد.

وی افزود: تمام دغدغه ما در فصل تابستان در بحث مدیریت درست و مصرف صحیح و بهینه آب بوده تا از بحران کم‌آبی و بی‌آبی در این بازه زمانی به سلامت عبور کنیم و با مشکلاتی همچون قطعی و جیره‌بندی آب مواجه نباشیم که تحقق آن نیازمند همکاری و مشارکت مردم بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در بخش آب و فاضلاب رشدی 9 برابری به نسبت سال‌های قبل داشته است، خاطرنشان کرد: با وجود کاهش نزولات جوی و افزایش جمعیت سهم آب به‌گونه‌ای تقسیم شده که مشکلی ایجاد نشود و اگر به طور متوسط هر مشترک کاهشی 15 درصدی در مصرف آب داشته باشد فصل تابستان را بدون قطعی و جیره‌بندی آب پشت سر خواهیم گذاشت.

اسماعیلیان تصریح کرد: امسال حدود 30 شهر خراسان رضوی در وضعیت تنش آبی قرار دارند و در اُفُق بلند مدت تمامی شهرهای استان در وضعیت تنش آبی قرار خواهند گرفت و سال گذشته با وجود شرایط خاصی که بود قطع و جیره‌بندی آب را در سطح استان نداشتیم و در نظر داریم همین مدیریت درست در مصرف بهینه آب را هم در سال 97 و با همکاری مشترکان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بسیاری از پروژه‌های آبی استان در فصل بهار امسال به بهره‌برداری رسید و تعدادی دیگر نیز در روزهای پایانی خرداد ماه به بهره‌برداری خواهد رسید تا با کمترین نگرانی ممکن به استقبال فصل تابستان برویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سطح استان 82 پروژه آبی، 78 پروژه فاضلابی، 30 پروژه مطالعاتی آبی و 30 پروژه مطالعاتی فاضلابی در حال اجرا است، بیان کرد: از مجموع اعتبارات 103 میلیارد تومانی سال 96 تنها 40 درصد آن تخصیص یافته و اعتبار مصوب برای سال 97، 40 میلیارد تومان بوده است.

اسماعیلیان گفت: آب شرب خراسان رضوی از 450 منبع تامین می‌شود و با توجه به اینکه 30 شهر بحرانی‌ را در تابستان امسال داریم تمامی تاسیسات آبی استان را مجهز و به‌روز کرده‌ایم تا با مشکلی مواجه نباشیم و در سال 97 حفر و جابه‌جایی 37 حلقه چاه، تجهیز 34 حلقه چاه، 116 کیلومتر خط انتقال و 17500 متر مکعب مخزن آبی اضافه خواهد شد.

وی افزود: در میان 30 شهر استان شهرهای گلبهار، نیشابور، قوچان، سبزوار و گناباد بیشترین مصرف آبی را دارند و با بیشترین خطر بحران آبی نیز مواجه هستند و در بحث کیفیت آبی هم با آزمایش‌های دقیق به‌گونه‌ای عمل کرده‌ایم که مشکلی در امر سلامت آب نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در رابطه با میزان آب‌های تولیدی و مصرفی استان در سال قبل، گفت: میزان تولید آب سال 96، 167 میلیون متر مکعب و میزان مصرف آب در این سال هم 115 میلیون متر مکعب بود و مابقی شامل آب هدر رفته و بدون درآمد و انشعابات غیر مجاز بوده است؛ همچنین در بخش خانگی متوسط هر خانوار استان به جز مشهد 11.61 متر مکعب در هر ماه و در غیر مصرف خانگی به 24.2 متر مکعب رسیده است و 86 کاربران در بخش خانگی، 7 درصد تجاری و 7 درصد فضای سبز هستند.

اسماعیلیان تصریح کرد: 14.78 درصد مشترکان خانگی بیش از 20 متر مکعب مصرف آب دارند و جزو مشترکان پر مصرف استان هستند و بیش از 100 هزار اخطار برای مشترکان پر مصرف صادر شد و در پیمایش‌های صورت گرفته با متخلفان حوزه آب برخورد شد و در سال گذشته 3 هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی شد و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی تاکید کرد: در حوزه آب 100 درصد جمعیت استان و در حوزه فاضلاب 29.8 درصد جمعیت استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند و هم‌اکنون طرح شبکه فاضلاب شهری 8 شهر استان در حال اجراست و سالانه 12 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به طور میانگین 60 درصد شهرهای استان تحت پوشش این شبکه هستند و کل پروژه‌های فاضلابی با اعتبار 20 هزار 650 میلیارد ریال در حال اجرا است و اعتبار سالانه مصوب بخش فاضلاب در سال 97، 10 میلیارد تومان است و 30 میلیارد تومان سال گذشته هم تنها 10 میلیارد تومان آن محقق شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه در مسیر انجام موفق پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم، خاطرنشان کرد: در شهرهای گلبهار و سبزوار از قراردادهای BOT و خرید تضمینی استفاده کرده‌ایم که در گلبهار با پیشرفت 80 درصدی و در سبزوار با پیشرفت 35 درصدی همراه بوده و پروژه گلبهار در دهه فجر امسال و پروژه سبزوار در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسماعیلیان گفت: طرح قرائت خوداظهاری کنتور آب از فریمان به‌صورت پایلوت آغاز شد و در مابقی شهرهای استان به‌صورت اختیاری انجام می‌شود و طرح همزمان قرائت کنتور، صدور و ارسال صورت حساب و پرداخت قبض هم یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیشترین دقت و کمترین خطای ممکن بود و با این کار جلوی سودجویی سارقان و متخلفانی که خود را کنتورخوان و کنتورنویس شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی معرفی می‌کردند و اقدام به سرقت و دیگر اقدامات مجرمانه می‌کردند گرفته شده است.

وی افزود: نرخ آب بها در سطح استان از هفتم اردیبهشت ماه امسال 7 درصد افزایش یافته است و 85 درصد مشترکان زیر الگوی مصرف هستند و کمترین مواد ممکن را در قطع انشعاب آب داشته‌ایم و مشترکان به تذکرات و اخطارهای داده شده توجه کرده‌اند و سرجمع مطالبات شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از مشترکان استان 17 میلیارد تومان بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397، کدخبر: 1753075 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
این هشدار رو باید مسئولین مدتها قبل به خودشون میگفتن..مردم در برابر بی مسئولیتی شما ها نقشی ندارن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
باید فاضلاب شهری در این استان به بهره برداری رسیده و تصفیه شود تا کمی معضل اب کمتر بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین