پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۵۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم در قالب طرح خرید تضمینی از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری شده است.
شعار سال: مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم در قالب طرح خرید تضمینی از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری شده است.

مجتبی پیری اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 30 هزار و 500 تن گندم در قالب طرح خرید تضمینی از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری شده است. تاکنون بیش از 95 درصد گندم سیستان و بلوچستان برداشت شده و فقط برداشت گندم از مزارع شهرستان خاش باقی‌ مانده که تا پایان خردادماه به اتمام می‌رسد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امسال 56 هزار و 740 هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص داشته، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل خشکسالی و عدم آورد رودخانه هیرمند 25 هزار هکتار از اراضی کشت شده گندم منطقه سیستان واقع در شمال استان به تولید نرسید و از بین رفت.

وی ادامه داد:  از فروش گندم 31 هزار و 740 هکتار از اراضی که کار برداشت آن از نیمه دوم اسفندماه در جنوب سیستان و بلوچستان شروع شده، 157 میلیارد ریال به گندم‌کاران پرداخت شده است.

پیری افزود: از مجموع گندم کشت شده در سیستان و بلوچستان نزدیک به 29 هزار و 500 تن گندم آردی برای آرد به سیلوها حمل و تحویل داده شده و همچنین یک هزار تن هم گندم بذری بوده که بعد از بوجاری برای کشت مرحله بعد در اختیار گندم کاران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان سیستان و بلوچستان توسط مدیریت سازمان تعاون روستایی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی در سطح استان خریداری می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397،کدخبر: 1752990 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
خودکفایی در حوزه تولید گندم معلوم نیست کی بهش میرسیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین