پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد رایزنی‌هایی را با امریکا برای مستثنی شدن از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران آغاز کرده است.

شعار سال: وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد رایزنی‌هایی را با امریکا برای مستثنی شدن از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران آغاز کرده است.

 کره جنوبی و امریکا روز گذشته رایزنی‌هایی را به صورت رسمی درباره وضع مجدد تحریم‌های واشنگتن علیه تهران آغاز کردند. دو طرف اولین دور از این گفت‌وگوها را در سئول درباره ادامه همکاری‌های نزدیک‌شان در این زمینه انجام دادند. تمرکز کره جنوبی روی به حداقل رساندن تأثیرات منفی بر اقتصاد جهانی بویژه شرکت‌هایی که با ایران تجارت می‌کنند، قرار دارد.

یون کانگ هایئون معاون وزیر امور خارجه کره‌جنوبی در امور اقتصادی و کریس فورد دستیار وزیر امور خارجه امریکا در امور امنیت بین‌الملل و عدم اشاعه که در رأس یک هیأت ۹ نفره به سئول سفر کرده است، در این نشست حضور داشتند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی جزئیاتی درباره نتایج این نشست منتشر نکرد، اما اعلام کرد که دولت رایزنی‌های مربوطه‌اش را با متحد خود یعنی امریکا ادامه خواهد داد.

همچنین کانگ کیونگ وزیر امور خارجه کره‌جنوبی روز دوشنبه در یک تماس تلفنی با مایک پمپئو همتای امریکایی خود درباره این موضوع رایزنی کرد.

دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری امریکا ماه گذشته همزمان با اعلام خروج از توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵، گفت که تحریم‌ها علیه تهران را باز خواهد گرداند، این مسأله نگرانی‌هایی را در میان شرکت‌هایی که با تهران تجارت می‌کنند و بویژه خریداران اصلی نفت ایران شامل کره جنوبی ایجاد کرده است.

گزارشات حاکی از آن است که واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ماه مه از ژانویه ۲۰۱۶ تاکنون به پایین‌ترین حد خود رسیده است چرا که خریداران کره‌ای از بیم تحریم‌های واشنگتن به دنبال کاهش خرید نفت از تهران هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار --------، کدمطلب: 470916، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین