پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح نهایی ملی الگوی کشت محصولات کشاورزی تا دو ماه آینده در همه استان‌های کشور اجرا و عملیاتی می‌شود.

شعارسال: عباس کشاورز در بازدید از مزارع گندم و کلزا شهرستان بوئین‌زهرا که با حضور اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم کشور، شریعتمدار مشاور وزیر جهاد کشاورزی، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و معاونین و مدیران برگزار شد، اظهار کرد: الگوی کشت محصولات کشاورزی حدود دو سال و نیم است که تهیه و نقشه‌های پایه آن معین و در حال حاضر در مراحل نهایی ثبت قرار دارد.


وی با بیان اینکه الگوی کشت به‌عنوان یک طرح ملی است که در همه استان‌ها اجرایی می‌شود، ادامه داد: یک طرح الگوی کشت مقدماتی تا 10 روز آینده ارائه می‌شود، البته الگوی کشت نهایی نیز تا دو ماه آینده ارائه خواهد شد.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی به راهکار جلوگیری از کشت محصولات آب‌بر اشاره کرد و گفت: کشت محصولات صیفی‌جات بایستی به گلخانه‌ها انتقال داده شود تا با مصرف آب کمتر، راندمان بالاتر تولید را داشته باشیم.

کشاورز تصریح کرد: کشاورزان بایستی مشارکت بیشتری داشته باشند و دولت نیز حمایت کند تا کشت این‌گونه محصولات به محیط بسته گلخانه انتقال داده شود.

وی تأکید کرد: کشت محصول هندوانه نیز با آبیاری میکروبایستی انجام شود تا مصرف آب در تولید این محصول به حداقل برسد.

کشاورز عنوان کرد: برای تولید هندوانه علاوه بر کشت نشایی و در حد استفاده از مالچ، خیلی آب کم‌مصرف می‌شود و با اجرای این طرح؛ آب مصرفی برای تولید هندوانه در حد گلخانه خواهد بود.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: انتظار داریم بخش ترویج و کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی این نوع کشت را ترویج دهند، چراکه تولید این‌گونه محصول، این میزان آبی که مصرف می‌کند، نیاز نیست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 22 خرداد ، 1397 ، کدخبر: 97032210124، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین