پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۶۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۶
رییس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل گفت: نخستین دانشگاه دولتی آمل و پنجمین دانشگاه دولتی مازندران فعالیت اولیه خود را در سال 88 تحت عنوان دانشکده دامپزشکی آغاز کرده است .

شعارسال: اکبر حاجی زاده مقدم افزود : این دانشگاه در سال 92 با موافقت قطعی شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: این دانشگاه دارای دانشکده های دامپزشکی با 11 عضو هیئت علمی فعال و 7 عضو در حال جذب، دانشکده زیست فناوری با 2 عضو هیئت علمی، دانشکده علوم و گیاهان دارویی با 4 عضو هیئت علمی و دانشکده فناوری های مهندسی با 8 عضو هیئت علمی و 3 عضو در حال جذب مشغول فعالیت است که مجموع اعضای هیئت علمی این دانشگاه 20 نفر می باشد.

حاجی زاده مقدم افزود: 10 رشته فعال در مقطع کارشناسی در این دانشگاه وجود دارد و درخواست ایجاد رشته های تحصیلات تکمیلی داریم که تحقق این امر می تواند در ارتقای علمی اثربخش باشد.

رییس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل ادامه داد: علاوه بر ساختمان مرکزی، دانشکده دامپزشکی به تملک دارایی دانشگاه ما اضافه شده است که برای ایجاد ساختمان مرکزی در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع وبا زیربنای دوهزار و700متر مربع در طول 14 ماه کارها انجام شد و در مجموع 2 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است که جا دارد از کمک های ارزشمند خیر نیک اندیش حاجیه خانم تفضلی، اعضای مجمع خیرین آمل، نماینده مردم آمل در مجلس و وزارت علوم تقدیر و تشکر شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد پردیس دانشکده دامپزشکی در حال انجام است و پروژه های دیگری داریم که امید می رود در راستای اجرای آن کوشا باشیم.عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که شهر آمل در همه دوره ها و بخش ها دارای سرمایه های فراوانی است، گفت: هیچ وقت تاریخ آمل بدون مرجع تقلید نبوده است و امروز نیز حضرت آیات حسن زاده و جوادی آملی به عنوان ستارگان درخشان هستند.

وی با اشاره به این که خانواده تفضلی با نیت خیر خود زمینی را برای توسعه آموزش عالی وقف کردند، افزود: با کمک هایی که صورت گرفت و کارشناسی هایی که انجام شد دانشکده دامپزشکی به شهر آمل آمد و توانستیم مجوز راه اندازی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل را بگیریم.

نماینده مردم آمل در مجلس تصریح کرد: با استفاده از منابع مختلف و کمک مدیران ساختمان دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل راه اندازی شد که خیرین در این راه کمک های ارزشمندی داشتند.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که خیرین در سال های اخیر متوجه ضرورت کمک به دانشگاه ها شدند که این امر قابل تحسین است، گفت: در کشور 4 میلیون و 700 هزار دانشجو داریم که حدود 13 درصد در بخش دولتی و بقیه در بخش غیردولتی در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به این که عمده فارغ التحصیلان کشور به لحاظ کیفی از دانشگاه های دولتی هستند که بخش خصوصی دارد در حوزه کیفیت ورود پیدا می کند، افزود: خیرین هدف گیری درستی برای نسل آینده اتخاذ کردند که ارتقای کیفی آموزش عالی نیازمند توسعه امکانات، فضای کاربردی و منابع انسانی است.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطرنشان کرد: خیرین می توانند آینده دانشگاه های کشور را جهت دهند که امروز 2680 مرکز دانشگاهی در کشور وجود دارد که 143 مرکز دولتی هستند و نیمی از این مراکز دولتی حداقل استانداردها را ندارند.

شریعتی نیاسر با بیان این که وقتی بخش خصوصی ورود پیدا کند انگیزه آن برای حفظ و اعتلای کیفی بیشتر است، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون تعداد دانشجویان 25 برابر شده است که نشان می دهد با انقلاب اسلامی عرصه برای توسعه آموزش عالی باز شده است.

وی با تاکید بر این که نیاز است توسعه آموزش عالی هدفمند باشد که باید آینده را به درستی ترسیم کنیم، افزود: مازندران پتانسیل بالایی برای توسعه آموزش عالی دارد و درخواست های مکرری از کشورهای اروپایی برای ورود به ایران می شود که بخشی مربوط به آموزش عالی است و از این موقعیت می توانیم به عنوان فرصت استفاده کنیم و فعالیت های برون مرزی را توسعه دهیم.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطرنشان کرد: در حوزه تحصیلات تکمیلی پاسخ مناسب زودهنگام در صورت محقق بودن شرایط به دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل داده می شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:12شهریور1394، کدخبر: 5310999: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
فناوری های نوین چه ارتباطی به دامپزشکی داره؟ اسم قبلی رو عوض نکرده باشن و اسم جدید گذاشته باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین