پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۸۷۴
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹
محمود مير لوحي تنها عضو شوراي پنجم است كه به شكل جدي و نه در شبکه های مجازی مانند توييتر و کانال به طرح شكايت مهدی ذاكري مدير عامل همشهري از الهام فخاري به دليل طرح تحقيق و تفحص از همشهري واكنش نشان داده است.
شعارسال: معاون اجرایی شورای شهر تهران در این باره بیان کرده؛ خانم فخاري خانم فخاری به همراه چند نفر دیگر از اعضای شورا طرح تحقیق و تفحص را در رابطه با همشهری امضا کردند اما ماجرا وقتي عجيب مي شود كه جاي شاكي ومتشاكي تغییر می کند.

معاون اجرایی شورای شهر تهران به شكلي دو پهلو عملكرد رسانه اي شوراي فعلي وشوراي چهارم را زير سوال برده و در واکنش به شکایت مدیرعامل سابق موسسه همشهری از رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرده است: خانم فخاري به همراه چند نفر دیگر از اعضای شورا طرح تحقیق و تفحص را در رابطه با همشهری امضا کردند. با اینکه وی اعلام کرده در همه مصاحبه‌هایش جانب قانون را رعایت و نام هیچ‌ فردی را به عنوان متهم عنوان نکرده است، آقای ذاکری که در آن زمان مدیرعامل موسسه همشهری بود، تصور کرده مخاطب این گفته‌ها؛ وی است و به همین دلیل شکایت کرده است.

میر لوحی با انتقاد از اعضای سابق شورای شهر مدام از تریبون برخی خبرگزاری‌ها اظهارات تندی را نسبت به شورای پنجم بیان می‌کنند گفته، گویا اعضای شورای چهارم و جریان اصولگرا بیشتر از اعضای شورای پنجم، در صحنه هستند که به این صورت درباره شورای فعلی و عملکرد شورای پنجم اظهارنظر می کنند. این درحالی است که اظهارات آنها به مراتب تندتر از مصاحبه‌هایی است که خانم فخاری در رابطه با موسسه همشهری داشته‌است .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین به پرونده املاک نجومی نیز در صحبت های اخیر خود با رسانه ها اشاره کرده و در تشریح جزئیات ایت واگذاری ها گفته؛ 1300 ملک در اختیار کسانی قرار گرفته که قانونا نباید در اختیارشان باشد. براساس فهرستی که به دست ما رسیده، مشخص است از سال‌ها قبل املاک شهرداری بدون دلیل در اختیار افرادی خاص قرار گرفته است. به گفته این عضو شورای شهر تهران بیشتر واگذاری املاک تحت عناوین خیریه و مذهبی به این افراد تعلق گرفته است اما وقتی داخل بنا می‌شویم می‌بینیم رنگ و بویی از خیریه و مسائل ارزشی در آن موجود نيست.

وي همچنین به پرونده عيسي شريفي معاون سابق قاليباف را نيز از قلم نيانداخته وگفته است؛این پرونده مفصل است و موضوع بر سر یک یا دو میلیارد نیست بلکه پای هزاران میلیارد تومان در میان است. هزاران میلیارد تومانی که تحت عناوین مختلفی همچون همکاری و وساطت برای تامین منابع قرق شده است.

درباره صحبت هاي ميرلوحي چند نكته قابل تامل است ابتدا اينكه معاون اجرایی شورای شهر تهران به صورت ضمنی به ضعف عمكرد رسانه اي شوراي پنجم در حوزه رسانه اشاره كرده، موضوعي كه هميشه در جناح اصلاح طلبان مطرح بوده است.

غفلت از عملكرد روابط عمومي شهرداري تهران كه دو دوره گذشته به طور كامل اخبار شورا را پوشش مي داد حاكي از آنست كه شوراي پنجم نه تنها به طور جناحي نمي تواند از ظرفيت رسانه ها بهره بگيرد، بلكه حتي نتوانسته است از ظرفيت رسانه اي شهرداري تهران وشهردار همسو با خود بهره ببرد.

بنابراين انتقاد اين عضو شوراي پنجم به فعاليت رسانه اي اعضاي شوراي گذشته فارغ از درست یا غلط بودن آن به خودشان مربوط است.

نكته بعدي سند تغيير و تحول شهرداري تهران و ارائه مستندات تخلفات مديران قبلي است. در بررسی ای که خبرنگار تيتر شهر درباره شائبه ارسال نتايج اين گزارشات از سوی مقامات قضایی به شورای شهر و در جریان قرار گرفتن اعضا نسبت به این پرونده ها انجام داد، برخی از اعضا اعلام کردند هيچ گزارشي به دست اعضا نرسيده است.

اين ابهامات درحالي است كه هرگز از سوي اعضاي شورا این موضوع به عنوان یک مطالبه عمومي حتي در حد نطق بيش از دستور براي روشن شدن اين موضوعات بيان نشده و همين عدم پرداخته شدن به این مساله از سوی اعضا از یک سو و از سوی دیگر عدم بهره گیری مناسب از رسان هها برای بیان این موضوعات به شیوه ای درست و نه پراکنده گویی باعث شده تا طرح موضوع تخلفات مدیران سابق شهرداری در برخی از رسانه ها بیشت به یک موج سواری رسانه ای تنبدیل شده و به شایعاتی که در این میان در برخی از شبکه های مجازی بیان می شود؛ دامن زند.

با اينكه افشاگري هاي تخلفاتي كه هنوز به اثبات نرسيده است، بار حقوقي به همراه دارد اما انفعال اعضاي شورا درباره اين موضوعات و فرافكني آنهابه صرت موج های رسانه ای به هیچ عنوان پذيرفته نيست.

به عنوان مثال همین عضو شورای شهر تهران درباره تفاوت هایی که در بیان میزان بدهي هاي شهرداري در رسانه ها بیان می شود با آنچه واقعیت دارد، بیان کرده: معاون سابق اقتصادی شهرداری تهران معتقد است شهرداری تنها5 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و 14 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است.

در واقع این مدیر شهرداری تراز مالی شهرداری تهران را مثبت گزارش داده‌اند درحالی‌که گزارش‌ها نشان می‌دهد 9 هزار میلیارد تومان تراز مثبت عملکرد شهرداری در حقیقت 52 هزار میلیارد تراز منفی است.به عبارت ساده تر 60 هزار میلیارد تومان تفاوت ناقابل بین گفته‌های ایشان و حقیقت وجود دارد.

سوال اينجاست كميسيون برنامه وبودجه و يا كمیسیون حقوقی تا كنون تحقيقي درباره فرایند تعیین تکلیف بدهی های گذشته شهرداری انجام داده اند كه اين تراز مالي و جمع بندی اين میزان بدهي با چه ادله اي انجام شده تا حداقل افكار عمومي و رسانه ها بدانند بالاخره وضعيت رابطه حقوقي دولت و شهرداري درباره مسائل مالي چگونه تعریف می شود تا هر مسئولی نتواند با تفسیر از قانون حسابی به شورا تحویل دهد.

مصداق به روز دیگری که درباره عدم شفافيت و بررسی نکردن ریشه ای این مسائل همان صحبت های عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر درباره طرح شکایت از رئیس کمیته اجتماعی شورا از سوی مدیرعامل سابق موسسه همشهری است.

ميرلوحي در بیان این موضوع اعلام نكرده كدام عضو شورا به غير از الهام فخاري تهديد شده است و در آینده نزدیک با تکرار این مسائل کدام رویکرد برخوردی ازسوی شورا در پیش گرفته می شود؟

مي توان از مجموعه عملكرد و سخنان برخي اعضاي شوراي پنجم چنين استنباط كرد، تا زماني كه اعضاي شوراي پنجم بدون قاطعيت لازم و تنها به صورت سخنان پشت پرده و مبهم به مستندات سند تغيير و تحول شهرداري که توسط نجفی شهردار مستعفی تهران اشاره می کنند؛ نبايد از طرف مقابل كه بازنده انتخابات بوده و حال بايد عملكرد ١٢ ساله خود را پاسخ بدهد ،انتظار داشت سكوت اختيار كند و از ظرفيت هاي رسانه اي گسترده خود استفاده نكرده و بازی را به رقیب تازه نفس سیاسی خود واگذار کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تیتر شهر ، تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397 ، کدخبر: 72748 ، www.titreshahr.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین