پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۳۶۰۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
طبق آمار، ۷.۶ میلیون سکه در طرح پیش فروش فروخته شد که با در نظر گرفتن سود یک میلیونی هر قطعه برای خریداران که عمدتا ثروتمندان بودند، این افراد در مدت کوتاهی بیش از ۷.۶ هزار میلیارد تومان سود کردند.

شعار سال: طبق آمار، ۷.۶ میلیون سکه در طرح پیش فروش فروخته شد که با در نظر گرفتن سود یک میلیونی هر قطعه برای خریداران که عمدتا ثروتمندان بودند، این افراد در مدت کوتاهی بیش از ۷.۶ هزار میلیارد تومان سود کردند.

۱۸ بهمن ماه سال گذشته پیش فروش سکه به طور رسمی آغاز شد. در آن روز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در بازار ۱ میلیون و ۵۳۱ هزار بود که به گفته مقامات بانک مرکزی، ۲۵۰ هزار تومان آن حباب بود. در واقع قیمت واقعی سکه طبق این شرایط ۱۲۵۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شد.
وجود حباب در قیمت و همچنین جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، دو عاملی بود که بانک مرکزی طرح پیش فروش را اجرا کرد. در این طرح هر شخص بالای ۱۸ سال می‌توانست با واریز مبلغ پیش‌پرداخت در سررسیدهای اعلام شده سه تا ۱۲ ماهه سکه خود را تحویل بگیرد.

اما آنچه مشخص است اجرای این طرح هم همانگونه که پیش از این کارشناسان هشدار داده بودند، نتوانست مانع افزایش قیمت و حباب شود بطوریکه قیمت سکه در روزهای اخیر به بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز رسیده است.

طبق آخرین آمار اعلام شده توسط مسئولان، در پیش‌فروش، هفت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی به فروش رسید که علی‌رغم برخی اظهارات که استقبال از این طرح را خوب نمی‌دانستند نشان از استقبال بالایی دارد البته نه برای مردم عادی که برای ثروتمندان. کافی بود در آن ایام سری به شعب منتخب پیش فروش سکه زده باشید تا صف افرادی که هرکدام قصد خرید چندین سکه را داشتند مشاهده کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نوداقتصادی، تاریخ 30 خرداد 97، کد مطلب: 2112422: www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
واقعا چه وضع سود کردنه اخه؟ وقتی عده ای با سرمایه های خودشون سود می کنن و این سود نفع های شخصی داره و اجتماع هیچ سودی نمیکنه ینی یه جای کار خیلی وقته که می لنگه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
به این سود نمیگن حفظ ارزش اندوخته یک عمر مردم که با بی کفایتی مسولین در حال از بین رفتن بود میگن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین