پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام رشد 10 درصدی سفرها و اقامت‌های نوروزی، از پلمب و تعلیق 142 واحد پذیرایی، اقامتی و خدمات گردشگری خبر داد.

شعار سال:مسعود سلطانی‌فربا اعتقاد بر این‌که مردم در تعطیلات نوروز 95 با وجود بارش‌های متعدد، مقاصد متنوع‌تری را به نسبت سال گذشته انتخاب کردند، گفت: بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی نیز 55 درصد افزایش داشت.

معاون رییس‌جمهور همچنین با اشاره به انجام 54 هزار عملیات نظارتی در این تعطیلات اظهار کرد: این نظارت‌ها به تعطیلی و یا تعلیق فعالیت 55 مرکز اقامتی، 26 دفتر خدمات مسافرتی و 61 واحد پذیرایی منجر شد، با این وجود حجم تخلفات صورت گرفته نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشت.

*کمپ‌ها، رکورددار اقامت‌های نوروزی

او سپس به آمار اقامت نوروزی اشاره کرد و افزود: هشت درصد از اقامت‌ها در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها، 38 درصد در کمپ‌های موقتی، 20 درصد در مراکز اقامتی آموزش و پرورش و مدارس و 5 درصد در خانه‌مسافرها بوده است.

سلطانی‌فر در ادامه اظهار کرد: ایجاد امکانات اقامتی برای همه سطوح جامعه در روزهای پرحجم سفرهای داخلی از وظایف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است، بر همین اساس طی هماهنگی‌های صورت گرفته با سایر دستگاه‌ها در تابستان امسال و نوروز سال 96، تعداد کمپ‌ها و سطح خدمات به مسافران نسبت به نوروز 95 افزایش خواهد یافت.

*سفر در ایران گران نیست

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین ساماندهی مکانی و زمانی سفرهای داخلی را از جمله برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: سفر در کشور ما گران نیست و سفرهای ارزان قیمت در تمام کشورها، در دوران کم حجم سفر به گردشگران و مسافران عرضه می‌شود.

سلطانی‌فر که در یکی از بخش‌های خبری تلویزیون سخن می‌گفت، با اشاره به همکاری 18 دستگاه عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر در تعطیلات نوروز 95 و تقیر از آن‌ها، بیان کرد: امسال شاهد همگرایی و هماهنگی کامل بین دستگاه‌های عضو ستاد بودیم، تعامل و همکاری مردم با مسؤولان و عوامل خدمت‌رسان نیز بسیار قابل توجه بود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15 فروردین 1395، کد مطلب: 95011503734:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین