پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۲۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
‌مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: روستای غرقاب در گلپایگان با تمام آثار ارزشمندی که استان اصفهان به آن افتخار می‌کند، مورد توجه قرار نگرفته است که بتوانیم در حوزه گردشگری از آن ها استفاده کنیم.

شعار سال: ‌مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: روستای غرقاب در گلپایگان با تمام آثار ارزشمندی که استان اصفهان به آن افتخار می‌کند، مورد توجه قرار نگرفته است که بتوانیم در حوزه گردشگری از آن ها استفاده کنیم.

‌به گزارش‌ ایسنا، فریدون الهیاری عصر روز  چهارشنبه در آیین افتتاح اقامتگاه بوم گردی‌"‌عمو قدرت‌ " در روستای تاریخی غرقاب اظهار کرد: گردشگری شرایطی خوبی است که با کمک آن بتوان زمینه اشتغال مناسب و اقتصاد مولد را به وجود آورد.

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیتم در سمت مدیر کل میراث استان یکی از بحث‌های مهمی که مطرح کردیم این بود که باید زمینه توسعه متوازن در حوزه گردشگری ‌را ‌ایجاد کنیم، در آن زمان در استان اصفهان حدود 35 واحد اقامتگاه بوم گردی وجود داشت که تنها در سه شهرستان متمرکز بود.

‌مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: اکنون تعداد ‌اقامتگاه بوم گردی استان بالغ بر 300 واحد است، ضمن اینکه در چند ماهه اول امسال مجوز 100 واحد بوم گردی جدید را نیز صادر کردیم‌.‌

الهیاری افزود: اکنون صنعت گردشگری از طریق استقرار بوم گردی در دورترین روستاها خود را نشان می‌دهد. روستای غرقاب در گلپایگان با تمام آثار ارزشمندی که استان اصفهان به آن افتخار می‌کند، مورد توجه قرار نگرفته است که بتوانیم در حوزه گردشگری از آنها استفاده کنیم.

وی یادآورشد: با استفاده از ظرفیت گردشگری می‌توانیم به میراث فرهنگی به عنوان یک سرمایه جدی تر نگاه کنیم. گردشگری می‌تواند زمینه رشد و تحرک صنایع دستی را هم فراهم کند، امروز هنرمندان شاخصی در شهرستان گلپایگان هستند و زمانی‌که چرخ گردشگری به حرکت افتاد این قابلیت وجود دارد که آنها نیز در عرصه بین المللی معرفی شود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 31 خرداد 97، کد مطلب: 97033115120، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
ا.ف75
دقیقااا! ما هنور نمیدونیم پتانسیل های خیلی از مراکز گردشگریمون رو
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین