پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل در جلسه شورای مدیران گفت: الزام بکارگیری کار‌شناسان کشاورزی در واحدهای تولیدی برای اقتصادی شدن تولید ضروری‌ست.


شعارسال : معرفت آذری با بیان اینکه ۵۲۳۴ نفر مهندس کشاورزی عضو سازمان استان هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۲۹۸ نفر جویای کار هستند که پتانسیل عظیمی هستند که باید تلاش کنیم از این نیروهای متخصص در بخش کشاورزی استفاده و بهره وری را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰هزار بهره بردار در اردبیل مشغول فعالیت هستند اظهار داشت: استان اردبیل با ۷۷۶ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و سه دشت مغان، اردبیل و مشکین شهر سهم مهمی در بخش کشاورزی کشور دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل؛ واحدهای دامپروری صنعتی تا پایان سال گذشته را ۱۰۵۰ واحد عنوان کرد و افزود: بزرگ‌ترین مزرعه پرورش مرغ مادر کشور در این استان است و تاکنون ۲۰۳ واحد گیاه پزشکی، ۱۴۰ نمایندگی سم فروشی، ۸ واحد پرورش قارچ و ۱۶ واحد گلخانه‌ای مشغول فعالیت هستند.

آذری تعداد ۲۴۹ شرکت خدمات فنی مهندسی کشاورزی در سطح استان وجود دارند که از این تعداد ۱۸۳ شرکت دارای رتبه و صلاحیت حرفه‌ای از سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان هستند.

وی با بیان اینکه کلیه خدمات صدور پروانه و مجوز توسط سازمان انجام می‌شود، تصریح کرد: همکاری خوبی با سازمان جهادکشاورزی در بحث مجوز‌ها داریم و ۴۴ نفر از کار‌شناسان سازمان در صدور گواهی مستثنیات فعال هستند. طی تفاهم نامه با امور اراضی نیز ۷۸ کار‌شناس را برای کروکی معرفی کرده‌ایم.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی اردبیل با اشاره به اینکه از آغاز دوره چهارم فعالیت سازمان ۶ تفاهم نامه با سازمان‌های مرتبط منعقد کرده‌ایم، گفت: با توجه به انعقاد این تفاهم نامه‌ها ۲۲۱ کار‌شناس دربخشهای مختلف بکارگرفته شدند.

آذری در پایان با اشاره به پیگیری برای اجرایی شدن برخی مواد قانونی توسط سازمان مرکزی، گفت: با توجه به اهمیت اجرایی شدن مفاد قوانین افزایش بهره وری و نظام جامع دامپروری لازم است پیگیری برای اجرایی شدن تبصره ۶ ماده ۲ قانون افزایش بهره وری، ماده ۲۱ قانون افزایش بهره وری، ماده ۱۶ قانون نظام جامع دامپروری توسط سازمان مرکزی انجام شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سايت ایلنا ، تاریخ انتشار سه شنبه 21مهر 1394 ، کد مطلب : 313194 : www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین