پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۳۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مدیریت زنجیره سیب با هدف ساماندهی بازار سیب درختی به این استان واگذار شده که می تواند موجب کاهش مشکلات باغداران در استان شود.

شعار سال: احمد دهقان افزود: با توجه به اینکه آذربایجان غربی بیشترین سهم تولید سیب در کشور را دارد، مدیریت این زنجیره در دو سال گذشته توسط مسوولان استانی مورد پیگیری قرار گرفته بود که با تلاش دستگاه های اجرایی مختلف و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به تحقق رسید.
وی ادامه داد: پیش نویس آیین نامه این زنجیره مصوب و وارد مرحله ثبتی شده تا در سال زراعی آینده فعالیت خود را آغاز کند.
وی بیان کرد: از جمله مزایای این طرح برای کشاورزان، ایجاد اطمینان کامل از بازاریابی برای سیب تولیدی است به گونه ای که حتی سیب صنعتی نیز بر روی دست کشاورزان نخواهد ماند.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جاد کشاورزی با اشاره به تحول بزرگ ایجاد شده در استقلال تصمیم گیری و تشکیل زنجیره در استان افزود: این موضوع نقطه عطفی در بروز استعدادها و توانایی تلاشگران عرصه تولید و سازندگی محسوب و باید در یک بدنه واحد برای راه اندازی آن تلاش شود.
وی با اعلام اینکه هیات مدیره زنجیره سیب آذربایجان متشکل از هفت نفر خواهد بود، گفت: انتخاب نمایندگان هیات مدیره برای انجام اقدامات ثبتی و تشکیل مجمع به زودی انجام می شود.
دهقان بیان کرد: چهار حلقه تولید، صادرات، صنایع تبدیلی و تکمیلی و حمل و نقل در این زنجیره فعالیت می کنند که سه نفر از حلقه تولید، یک نفر از حلقه صادرات، یک نفر از حلقه صنایع تبدیلی، یک نفر از صنایع تکمیلی و یک نفر از حلقه حمل و نقل در این زنجیره عضو هیات مدیره خواهد بود.
به گزارش ایرنا با تشکیل زنجیره سیب درختی در استان بسته بندی، بازاریابی و صادرات سیب برداشت شده در سال زراعی آینده و برنامه ریزی تولید متناسب با سفارش صادراتی توسط تولیدکنندگان با پشتیبانی اعضای زنجیره سیب آذربایجان غربی خواهد بود.
این استان با تولید سالانه یک سوم سیب درختی کشور به میزان 800 تا بیش از یک میلیون تن توانسته نخستین تولیدکننده این میوه در کشور باشد.
افزون بر 50 هزار هکتار از 120 هزار هکتار از باغ های استان به سیب درختی اختصاص دارد که 50 درصد این باغ ها در ارومیه و در منطقه باراندوز واقع شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 30 خرداد 97، کد مطلب: 617221: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
سیب اذربایجان خیلی خوب در زمینه سیب درختی میتونه در خاور میانه رقابت کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین