پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۳۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
جمعی از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که از سال 1396 بازنشسته شده و هنوز پاداش پایان کار دریافت نکرده‌اند هر دوشنبه در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه گرد هم می‌آیند تا مطالبات خود را پیگیری کنند.
شعار سال: جمعی از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که از سال 1396 بازنشسته شده و هنوز پاداش پایان کار دریافت نکرده‌اند هر دوشنبه در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه گرد هم می‌آیند تا مطالبات خود را پیگیری کنند.

هر دوشنبه جمعي از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی در اعتراض به پرداخت نشدن پاداش‌های پایان کار با وجود گذشت بیش از يكسال ، در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه تجمع می‌کنند.

یکی از این بازنشستگان می‌گوید: هر دوشنبه اینجا گردن کج می‌کنیم تا شاید آنچه حق ما است بپردازند. حدود 400 نفر در سال 1396 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بازنشسته شده‌اند که برخی از آن‌ها بخشی از مرخصی خود را هم طلبکار هستند. به طور میانگین هرکدام از این افراد 100 میلیون تومان از دانشگاه علوم پزشکی طلبکار هستند.

وی ادامه می‌دهد: تمام پولی که باید به بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداخت شود کمتر از یک اختلاس است. یکی از مسئولان این دانشگاه قول داده است که فروردین و اردیبهشت سال گذشته را تا خرداد ماه پرداخت کنند اما تا امروز 15 ماه پرداخت به بازنستگان عقب افتاده است.

یکی دیگر از بازنشستگان معتقد است ارزش پاداش‌شان در یک سال گذشته افت شایان توجهی داشته و ادامه می‌دهد: قیمت سکه را حساب کنید که سال گذشته چقدر بوده است و امروز از مرز دو میلیون و 500 هزار تومان نیز گذشته. این نشان می‌دهد ارزش پول ما تقریبا یک سوم شده است.

وی اضافه می‌کند: 30 سال از فرزند، خانه و زندگی کم گذاشتیم و سر کار رفیتم. امروز جوانانمان تحصیلکرده اما بیکار، در خانه نشسته‌اند و هنوز هزینه آن‌ها با خانواده است و حق و حقوق خودمان نیز پرداخت نمی‌شود.

این بازنشسته تاکید می‌کند: این پولی است که در تمام این 30 سال ماه به ماه از حقوقمان کم شده و همه آن را به طور مرتب پرداخت کرده‌ایم. در حقیقت این مبلغ پس‌انداز ما در این 30 سال است که پیش دانشگاه علوم پزشکی و امور بازنشستگان امانت بوده است. این لطف دانشگاه به ما نیست.

بازنشسته دیگری در پاسخ به اینکه در سال‌های گذشته پرداخت پاداش بازنشستگی با چه ترتیبی پرداخت می‌شده می‌گوید: پایان سال 1394 پرداخت‌ها از نظم خوبی برخوردار بود. در روزهای نخست 30 درصد و باقی مانده را حداکثر طی دو ماه مطابق با قانون پرداخت می‌کردند.

وی ادامه می‌دهد: وزیر بهداشت تا امروز درباره بازنشسته‌ها و پرسنل غیر پزشک در دانشگاه‌های علوم پزشکی و دیگر بیمارستان‌ها هیچ حرفی نزده است. به نظر نمی‌رسد برای کسی مهم باشد که پاداش بازنشسته‌ها را دیر بدهند.

یکی از بازنشسته‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در 30 سال در رادیولوژی کار می‌کرده می‌گوید: من 40 میلیون تومان هم مرخصی بدهکار هستم. چرا که در طول 30 سال فعالیتی که داشتم تا 6 یا 7 سال پیش آنقدر نیروی انسانی کم بود که نه تنها مرخصی رفتن برای ما غیر ممکن بود بلکه اضافه کار اجباری نیز داشتیم.

وی ادامه می‌دهد: ما بازنشسته‌های 1395 تا 1396 بدشانسی آوردیم و با این اتفاقی که برای ارز افتاد پولی که داشتیم کاملا بی ارزش شد. ما در تمام این 30 سال هرکجا حقمان پایمال شد نتوانستیم اعتصاب کنیم تا حرفمان را بشوند. چرا که شغل ما با جان مریض در ارتباط است و کسی نمی‌تواند بیمار را برای اعتصاب رها کند.

خانمی که تا این لحظه به صحبت همکارانش گوش می‌داد می‌گوید: 12 سال است شوهرم فوت کرده و دو فرزند را بزرگ کرده‌ام. هم کار کردم و هم پدر و مادر بودم. حالا باید برای اندک پولی که اندوخته این 30 سال کار است هر دوشنبه در مقابل دانشگاه علوم پزشکی بایستم.

وی ادامه می‌دهد: امروز فرزندان من با همه این مخارج دانشجو هستند و با حقوق یک میلیون و 500 هزار تومانی باید هزینه‌های آن‌ها را بپردازم. در تمام این 30 سال فرزندانم را رها کردم تا سر کار بروم و هنوز کمبود مادر در این سال‌ها در زندگی فرزندانم تاثیر دارد.

علیرضا یوسفی- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به پیگیری خبرنگار ایسنا با اشاره به پاداش معوق بازنشستگاه این دانشگاه می‌گوید: اصل این موضوع بدون اعتبار بوده است و این مبلغ همچون قانون بازنشستگی نیست که در سالیان از فرد کسر شده باشد.

وی ادامه می‌دهد: بودجه مورد نیاز برای پرداخت پاداش بازنشسته‌ها تقریبا سالی 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. رقم کم نیست. همه بیمارستان‌ها بدهکار هستند و پولی که به دانشگاه داده می‌شود حتی کفاف حقوق جاری دانشگاه را هم نمی‌دهد. این مبلغ هم از ابتدا توسط دولت تعهد شده بود و سال گذشته نیز با اخذ وام توانستیم پاداش معوق بازنشسته‌های سال 1395 را پرداخت کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به کمبود اعتبارات تخصیص یافته برای این دانشگاه می‌افزاید: سال گذشته نیز همین مشکل را داشتیم و متاسفانه دولت این اعتبار را در اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی ندیده. امسال اشاره شده است که این اعتبار پرداخت خواهد شد اما اعتباری که در نظر دارند به هیچ عنوان کافی نیست.

یوسفی می‌گوید: همچنین در سال جاری بندی در قانون بودجه آمده است که دانشگاه‌ها اگر زمین یا ملکی دارند به فروش رسانده و آن را برای پرداخت‌ پاداش‌های بازنشسته‌ها هزینه کنند اما اینکه برای پرداخت این هزینه از دارایی‌های دانشگاه را در این شرایط به فروش برسانیم غیر ممکن است.

وی تاکید می‌کند: این مشکل تنها گریبانگیر دانشگاه علوم پزشکی نیست و سازمان‌های دیگری نیز با این مشکل روبه‌رو هستند. با این وجود به طور مرتب پیگیری می‌کنیم. تقریبا هر هفته مسئولان مالی دانشگاه علوم پزشکی به سازمان مدیریت رفته و این پرداخت را مطالبه می‌کنند بلکه بتوان چند ماه از سال 96 را پرداخت کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 2 تیر 1397، کدخبر: 73135 ، www.isfahan.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
این میتونه خبر بسیار خوبی برای این بازنشستگان باشه
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
علوم پزشکی ها ماشاالله اینقد حقوق میگیرن که نیازی به این پاداش ها نداشته باشن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
کی میرسه که دیگه هیچوقت تو این مملکت بی پولی و فقر رو نبینیم مخصوصا در اقشار ضعیفتر جامعه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین