پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۳۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی معضل جدی مدارس استثنایی است.
شعار سال: رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی معضل جدی مدارس استثنایی است.

عیسی محمدی  با اشاره به اینکه 600 نیروی انسانی در مدارس و مراکز یادگیری کودکان با نیازهای ویژه در استان فعالند افزود: کمبود نیروی انسانی و فضای اموزشی ، همچنین کمبود اعتبارات و مشکل ایاب و ذهاب دانش آموزان از مشکلات جدی در استان است که نیازمند توجه ویژه است.

وی ادامه داد: اگرچه برخی شهرداری ها در استان با ایجاد امکانات رایگان برای ایاب و ذهاب این دانش آموزان ما را یاری می کنند اما هنوز این مدارس با مشکل ایاب و ذهاب دانش اموزان مواجهند.

محمدی با بیان اینکه در استان 105 کد آموزشی مخصوص مدارس استثنایی وجود دارد تصریح کرد: 28 فضای اموزشی در استان مخصوص کودکان با نیازهای ویژه فعال است که 13 مرکز یادگیری دولتی و 5 غیر دولتی ویژه مشکلات یادگیری مشغول ارائه خدمات به دانش اموزان ویژه هستند.

وی ادامه داد: در سطح استان یک مدرسه غیر انتفاعی اوتیسم وجود دارد که مدرسه اوتیسم دولتی نیز تا پایان مهرماه در ارومیه افتتاح و ارائه خدمات خواهد کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 2 هزار و 332 دانش آموز استثنایی در استان تحصیل می کنند افزود: از این تعداد70 دانش آموز اوتیسم هستند.

محمدی با اشاره به اهمیت سنجش و پایش کودکان قبل از ورود به مدرسه اظهار کرد: این سنجش با هدف شناسایی به هنگام دانش آموزان انجام می شود تا با شناسایی این کودکان اقدامات مقتضی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 63 هزار و 340 کودک در پایگاههای سنجش استان، غربالگری شدند افزود: از این تعداد کودک361 کودک با نیازهای ویژه شناسایی و به مدارس استثنایی معرفی شدند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال 37پایگاه سنجش در استان راه اندازی شده که از این تعداد 7 مرکز در ارومیه فعال است افزود: با فعالیت 291 نیروی اجرایی در پایگاههای سنجش،پیش بینی می شود امسال 65000 کودک غربالگری شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 2 تیر 1397، کدخبر: 39113 ، www.orumiyeh.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
پس کجاست روح همدلی با این قشر کم توان؟مردم ما همیشه در این زمینه ها پیش قدم بوده اند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین