پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۴۲۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
رییس موسسه تحقیقات برنج کشور، از معرفی دو رقم جدید برنج با نام های 'رشت 'و 'تی سا ' برای کشت در استان های گیلان ومازندران خبر داد.

شعار سال: «مریم حسینی»، رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور افزود: رقم «رشت» در گیلان و«تی سا» در مازندران در فصل زراعی جاری کشت شده و در تیرماه با حضور مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی در محل معاونت تحقیقات برنج کشور در آمل رونمایی خواهد شد. هر دو رقم از نظر کیفیت در پخت وعملکرد تولید نسبت به‌رقم‌های معرفی شده دارای برتری است.
رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور با اشاره به اینکه رقم «رشت» با تولید عملکرد شش تن درهرهکتار دارای عطر و طعم قابل قبولی است، گفت: عملکرد رقم «تی سا» نیز 7.5 تن در هر هکتار است.حسینی، طول دوره رشد تا برداشت این محصول را 125 روز همانند دیگر ارقام قبلی اعلام کرد و افزود: مقاوم بودن دربرابر آفات برنج در دوران پیش از برداشت از دیگر قابلیت‌های برجسته این دو رقم جدید برنج است .معرفی یک رقم جدید برنج دارای یک پروسه زمانبر است، در سال‌های اخیر با استفاده از تکنولوژی‌های جدید وغربال‌هایی که در مراحل تحقیقاتی انجام شده، معرفی رقم‌های جدید برنج کمتر شده است.
حسینی اضافه کرد: در برنامه کاری مؤسسه تحقیقات برنج در سال 97 حداقل یک یا دو رقم دیگر برنج که هم کیفیت بالایی درپخت و نیز دربرابر خشکسالی مقاومت بیشتری داشته باشد، معرفی خواهد شد. با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر کشور، بیشتر تحقیقات درحال انجام توسط کارشناسان این مؤسسه بر محوریت آب است و معرفی رقم‌هایی که مقاوم به خشکی با کمترین کاهش محصول در واحد سطح باشد.
وی در پاسخ به این سؤال که کیفیت تولید برنج کشور در چه وضعیتی است، گفت: تا حدی که کارشناسان مؤسسه تحقیقات برنج کشور پایش‌هایی را در دوره‌های مختلف انجام دادند، مصرف کود وسم به گونه‌ای است که باقی مانده سموم و فلزات دیده نشده است. حتی دانه‌های برنج سفید استحصال شده از شلتوک بدون وجود علائمی که سلامت افراد را تهدید کند، است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار -، شماره: 471097


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
هرسال برنج داره با قیمت وحشتناک گرون تر میشه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
0
0
برنج ایرانی با این طعم و بوی عالی هر
چه قدر هم این برنج قیمت داشته باشد می ارزد
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
ا.ف75
دل کشاورز های ایرانی مخصوصاً در شمال ایران از دست مسئولانی که هیچگاه به فکر مردم نبوده‌اند خون است ای کاش روزی برسد تا این کشاورزان مزد زحمات خویش را دریافت کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
دل کشاورزان بنده خدا را خون کردی با این نابسامانیهای برنج
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
امیدواریم کیفیت و سطح برداشت در این استان ها افزایش بیشتری پیدا کنند و دیگر شاهد برنج های بی کیفیت وارداتی در بازاز نباشیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
با صنعتی کردن این کشت هزینه ی تمام شده برای تولید برنج هرچه پایین تر هم می رود
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
امسال با این کم آبی ها نمیشه انتظار افزایش برداشت رو داشت
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
امیدوارم این کشت ها به مشکل کم آبیمون دامن نزنه
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین