پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۴۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
دامداران خراسان شمالی مبنی بر اینکه قیمت هر کیلوگرم شیر در این استان با بطری آب معدنی یک لیتری برابری می‌کند، آنان دیگر قادر به ادامه فعالیت در این حرفه نیستند و بتدریج از گردونه تولید حذف خواهند شد.

شعار سال: شماری از دامداران این استان قیمت پایین خرید شیر و هزینه‌های بالای تولید را موجب رکود شدید واحدهای تولید شیر در استان دانستند وگفتند: هم‌اکنون بیشتر دامداری‌های شیری در آستانه ورشکستی قرار گرفته است.افزایش روزافزون قیمت نهاده‌های دامی نظیر یونجه، ذرت علوفه‌ای و دیگر مواد موردنیاز موجب شده تا دامداران مشکلات زیادی در زمینه نگهداری دام‌های شیری موجود داشته باشند.دامداران این استان معتقدند که ادامه این روند و همچنین بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی آنان را بشدت در تنگنا قرار داده است.
«
احمد داوطلب»، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه هم‌اکنون قیمت خرید شیر از گاوداری‌های سنتی به ازای هر کیلوگرم 11 هزار ریال است که این میزان برای دامداران این استان مقرون به صرفه نیست، افزود: یکی از علت‌های قیمت پایین شیر در این استان کمبود تقاضا است، دست کم قیمت خرید شیر از دامداران باید به ازای هرکیلوگرم 16 هزار ریال باشد.
وی با اشاره به اینکه هنوز دستورالعمل اجرایی قیمت شیر ابلاغ نشده، گفت: به‌دلیل نبود صنایع تبدیلی 60 درصد شیر تولیدی خراسان شمالی به استان‌های دیگر حمل و لبنیات پاستوریزه مورد نیاز نیز از سایر استان‌ها تأمین می‌شود.
داوطلب با بیان اینکه کارخانجات لبنیات، شیر باکیفیت را با قیمت مناسب و بالاتر خریداری می‌کنند، تصریح کرد: شیر صنعتی با دستگاه‌های اتوماتیک که بار میکروبی کمتری دارد برای تبدیل به فرآورده‌ها استفاده می‌شود. همچنین خرید حمایتی شیر از دامداران بر اساس فاکتورهای کیفی است که شیر سنتی در آن گنجانده نمی‌شود.
به گفته داوطلب ظرفیت تولید شیر در خراسان شمالی سالانه 150 هزار تن است که روزانه 250 یا 300 تن شیر در این استان جمع‌آوری می‌شود. امسال تسهیلات اشتغال روستاییان و عشایر با سود شش درصد و سرمایه‌گذاری برای ساخت به دامداران پرداخت خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار -، شماره: 471138


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین